Studenții Facultății de Litere și Științe ale Comunicării au cumulat, la începutul lunii iunie, un palmares bogat de premii internaționale pentru creativitate literară.
Patru studenți ai Facultății de Litere și Științe ale Comunicării au participat cu creațiile lor individuale la Concursul Haïkus – volet mondial 2017 – 2018, lansat la Bruxelles și organizat de PROFFF – Asociația Profesorilor de Franceză din Flandra (Belgia neerlandofonă), în colaborare cu Federația Internațională a Profesorilor de Franceză (FIPF).
Studenții suceveni au participat la categoria de nivel B2-C2 a Cadrului European Comun de Referință (CECR) al limbilor cu o singură creație originală, respectând o serie de constrângeri tematice și formale stricte, specifice haiku-ului.
La această categorie, Mihaela Diaconescu (anul 2, specializarea Franceză-Spaniolă) a obținut Premiul I, Cătălina Pascaru (anul 2, specializarea Franceză-Engleză) – Premiul al III-lea, Andrei Pătrăucean (anul 3, apecializarea Română-Franceză) – Mențiune I și Ana Maria Antonesei (anul 3, specializarea Română-Franceză) – Mențiune II. Poemul studentei Mihaela Diaconescu figurează, în egală măsură, în Top 10 – clasamentul general al celor cinci categorii de nivel, pe poziția a 5-a.
Haiku-urile premiate vor fi publicate sub formă de carte electronică (e-book) și puse la dispoziția publicului larg în septembrie, odată cu lansarea ediției 2018-2019 a acestui concurs mondial care va avea ca temă nouă „Pacea”.
Grupul format din studenții – Ana Maria Antonesei (anul 3, specializarea Română-Franceză), Mariana Galan (anul 3, specializarea Franceză-Italiană), Mihaela Gheras (anul 3, Specializarea Franceză-Engleză), Andrei Pătrăucean (anul 3, specializarea Română-Franceză), Loredana Luca (anul 3, specializarea Franceză-Italiană), Mihaela Diaconescu (anul 2, specializarea Franceză-Spaniolă), Erena-Ana Tanasi (anul 3, specializarea Română-Franceză) – a obținut Premiul al II-lea la Concursul Mondial de scriere creativă colectivă Florilège-FIPF 2018, organizat de Académie du livre din Montpellier.
Concursul a fost lansat la Kyoto, în Japonia, în octombrie 2017, având ca temă deschisă „Climatele…” în multiplele accepțiuni posibile legate de mediul înconjurător, școlar, psihologic, social, istoric etc. Participanții ediției 2018 au reprezentat 4 continente, 17 țări, 49 de instituții școlare, grupurile fiind coordonate de 60 de profesori de limbă franceză. Juriul, alcătuit din reprezentanți ai Académie du livre din Montpellier și ai celor 8 Comisii ale Federației Internaționale a Profesorilor de Franceză (FIPF), a analizat cele 100 de creații din toată lumea înscrise în concurs, având drept principale criterii de evaluare calitatea textului redactat, respectarea tematicii și demersul pedagogic adoptat. Grupul de studenți de la Facultatea de Litere și Științe ale Comunicării a optat pentru secțiunea nuvelă, respectând în egală măsură constrângerile tematice și cele formale.
Specificitatea acestui concurs, lansat la nivel mondial, este dată de provocarea de a produce o creație literară originală ca rezultat al unei munci de echipă, folosind demersuri didactice și pedagogice diferite (colectiv, cooperativ sau colaborativ), completate de o muncă de reflecție asupra procesului de scriere a textului care să urmărească facerea textului – de la concepție, trecând prin etapele intermediare și până la versiunea finală. Fiecare text participant a fost însoțit de un chestionar explicativ al demersului pus în practică.
Lasa un raspuns