Asociația Pro Infrastructură solicită responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să ajusteze de urgență proiectul Centurii Suceava pentru a proteja șoferii de riscul coliziunii frontale cu peretele sensului giratoriu supranumit „Zidul Morții”.
„Centura care supratraversează DN17 este susținută chiar de „insula” giratoriului, nu de pilele unui pasaj, așa cum ar fi fost normal. S-a executat un cilindru cu diametrul de 80 de metri și înălțimea de 5 m, cu două segmente de drum care duc drept în zid.
Proiectantul a vrut să micșoreze costurile cu structurile de beton și CNAIR a aprobat „soluția”. Însă economia s-a risipit după ce pe 16 martie a cincea victimă a fost sacrificată pe acest altar al incompetenței și nesiguranței rutiere.
Ce se poate face ușor și fără mari bătăi de cap? Reconfigurarea unghiului bretelelor de intrare, instalarea de parapete în stânga vehiculelor, marcaje reflectorizante de avertizare, atât orizontale cât și verticale, catadioptri și asigurarea unei iluminări optime a zonei.
Mai grav este că nu vorbim de un caz izolat, singular, ci avem o problemă de sistem. Auditul de siguranță rutieră ar trebui făcut de specialiști în ergonomie și psihologie la volan, care înțeleg cum percep șoferii drumul în diferite condiții (ziua, noaptea, vreme nefavorabilă), cum gândesc și cum reacționează ei în funcție de numeroși factori”, transmite Asociația Pro Infrastructură.
Potrivit sursei citate, este nevoie de implicarea acestor experți încă din etapele de pregătire (studii de fezabilitate), iar opinia lor ar trebui să fie literă de lege la fazele de proiect tehnic și detalii de execuție.
„În plus, este obligatoriu ca normativele rutiere învechite să fie revizuite cu o abordare centrată pe șofer, nu pe profitul antreprenorilor sau pe ușurința în aprobare a funcționarilor blazați din CNAIR. Normativele care permit construirea unor veritabile ziduri ale morții pot fi legale, dar sunt criminale”, mai transmite Asociația Pro Infrastructură.
Lasa un raspuns