CFR Călători şi-a adaptat mersul trenurilor la condiţiile de circulaţie impuse prin Ordonanţele Militare şi prin instituirea stării de urgenţă, în vederea prevenirii răspândirii infecţiei cu COVID 19, iar pentru asigurarea distanţei sociale, în trenuri se aplică regula „un loc liber, un loc ocupat”, informează compania.
„Persoanele care trebuie neapărat să călătorească în această perioadă trebuie să respecte toate prevederile Ordonanţelor, dar şi regulile de comportament şi igienă impuse de Ministerul Sănătăţii. Pentru asigurarea distanţei sociale, în trenuri se aplică regula „un loc liber, un loc ocupat”. Principiul se aplică şi la vagoanele de dormit şi cuşetă.”, se menţionează în comunicatul operatorului feroviar .
Potrivit sursei citate, personalul de tren şi mecanicii de automotor au fost instruiţi să anunţe călătorii din tren prin instalaţiile de sonorizare şi/sau verbal referitor la păstrarea unei distanţe minime de siguranţă între ei, respectiv cel puţin un loc liber între persoane. „Vă recomandăm şi dumneavoastră să faceţi acest lucru din proprie iniţiativă şi atunci când ocupaţi locurile, dar şi atunci când urcaţi în trenuri. Evitaţi aglomerarea pe peroane, la un singur vagon sau la o singură urcare a acestuia. La verificarea biletelor, personalul de tren nu atinge biletele ci doar le vizualizează pentru a păstra o distanţă sigură faţă de călătorii noştri şi îi îndrumă către locurile /vagoanele libere pentru a respecta distanţa în trenurile fără regim de rezervare„, transmit reprezentanţii CFR Călători.
De asemenea, CFR Călători suplimentează capacitatea de transport cu vagoane clasă, iar pe perioada sărbătorilor pascale şi pentru vagoane de dormit şi cuşetă, pentru a asigura mai mult spaţiu între călători şi pentru evitarea aglomerării trenurilor. Acolo unde există această tendinţă sunt introduse vagoane suplimentare pentru respectarea principiului „un loc liber, un loc ocupat”.
Operatorul naţional de transport feroviar recomandă cumpărarea online de bilete de tren pentru a evita manipularea banilor în numerar, iar la ghişeu este indicată efectuarea plăţii la ghişeu cu card bancar sau telefon în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru, dar şi respectarea unei distanţe de minim de 2 metri între călători la ghişeele caselor de bilete/ birouri de informaţii.
De asemenea, reprezentanţii companiei recomandă şi cumpărarea cu anticipaţie pentru a ne putea dimensiona cât mai bine numărul de locuri, menţionând că rezervarea biletelor se poate face în această perioadă, înainte de plecare cu 10 zile.
Pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, CFR Călători dezinfectează materialul rulant înainte de îndrumarea în fiecare cursă în revizii/depouri. În plus, personalul de tren este dotat cu un kit personal de materiale dezinfectante, se spune în comunicat.
Nu în ultimul rând, operatorul feroviar recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor la personalul din staţii sau la: 0219521 – INFO CFR (trafic intern), numerele de telefon de la gările CFR, care sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro, în aplicaţia Trenul Meu, pe site-ul companiei www.cfr.ro, unde sunt funcţionale şi actualizate permanent camerele web şi pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro.
Lasa un raspuns