Gheorghe Flutur, președintele Consiliului Județean Suceava, a semnat, marți, 28 aprilie, contractul pentru modernizarea drumului județean Suceava – Moara – Zaharești – Stroiești – Dărmănești, investiție pe fonduri europene. Modernizarea acestui sector de drum face parte dintr-un amplu proiect care va lega județul Suceava de județul Iași, scurtând astfel ruta către Iași.

Proiectul Axei Strategice Iaşi – Suceava presupune refacerea drumurilor județene din Iași și Suceava.

Tronsonul sucevean al drumului va pleca de la limita cu judeţul Iaşi, spre Budeni-Dolhasca pe DJ 208A – Liteni – Udeşti – Bosanci – Ipoteşti – Suceava, de unde s-ar face legătura cu DJ 209 C spre Moara Liteni – Moara Voniceni şi spre DJ 209D Zahareşti – Stroeşti – Vâlcele – Costâna – Dărmăneşti, spre DN 2. Lungimea totală a drumului, până la Dărmăneşti (vamă), este de 172,3 km (147 km până la Suceava), urmând să conecteze 20 de unităţi administrativ-teritoriale urbane şi rurale la reţeaua europeană de transport TEN-T.

Gheorghe Flutur a amintit că acest contract a fost semnat la doar câteva zile după semnarea celui pentru un alt tronson de drum județean din același proiect european, Suceava – Dolhasca – limita cu județul Iași.

„La doar câteva zile semnăm un al doilea proiect european între CJ Suceava și o asociere de șapte firme care au câștigat licitația pentru lotul II al tronsonului Axa rutieră Suceava – Iași. Este vorba de drumul județean 209 C, care pornește de la Suceava, Frumoasa, Liteni Moara, Zaharești, Stroiești, Vâlcele, Dărmănești. Acest tronson are o lungime totală de 29,54 de kilometri, din care 13,5 kilometri sunt drumuri de piatră, care nu au fost niciodată asfaltate, în zona Zaharești și Vâlcele, spre Costâna”, a declarat Flutur.

Acesta a precizat că valoarea totală a acestui contract este de 83 de milioane de lei cu tot cu TVA, adică 17,2 milioane de euro. Gheorghe Flutur a amintit că valoarea contractului pentru primul tronson al acestui drum se ridică la 27 de milioane de euro.

„Avem un total de 44 de milioane de euro pe proiecte pentru modernizarea de drumuri pe bani europeni. Este vorba despre un proiect pe Programul Operațional Regional, pe Axa 6. Aceste proiecte au mai fost scoase la licitație, dar pentru că OUG 114 a modificat datele problemei, cota cu care Consiliul Județean Suceava vine la aceste drumuri este mai mare și vine dintr-un împrumut făcut de noi”, a explicat șeful administrației județene.

Totodată, Flutur a precizat că pentru acest tronson lățimea drumului va crește de la 5,5 la 6,5 metri, pe care se vor turna două straturi de asfalt, iar acolo unde există beton va fi pus un strat de geotextile care va face priză cu asfaltul.

Prin proiect se vor construi 34 de podețe, cinci poduri din care patru noi și unul care se reabilitează, 44 de kilometri de șanțuri și rigole, 6,4 km de trotuare, opt staţii de autobuz şi 300 de metri liniari de ziduri de sprijin.

„De asemenea, avem în vedere amenajarea intersecțiilor cu două drumuri naționale, una cu DN 17, la Stroiești și a doua cu DN 2 la Dărmănești. În proiect este inclusă şi amenajarea trecerilor de cale ferată, la Stroiești și Dărmănești, plus indicatoare şi marcaje rutiere”, a spus Gheorghe Flutur.

El a mai spus că durata lucrărilor va fi de 24 de luni. Câştigătorul licitaţiei este o asociere de şapte firme, liderul fiind SC Autotehnorom Suceava.

„Echipa care a făcut analiza de oferte a venit cu acest rezultat final şi îi așteptăm pe muncitori foarte repede la treabă în teritoriu. Cred că drumurile județene din Suceava vor cunoaște cel mai mare grad de modernizare din ultimii ani. Îmi doresc și alte proiecte în perioada următoare. Chiar dacă Suceava trece prin momente grele, trebuie să fim optimiști”, a conchis Gheorghe Flutur.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.