O mână de oameni harnici, care lucrează de când se crapă de ziuă și până se lasă întunericul, îi aprovizionează cu legume proaspete, fructe și verdețuri pe suceveni. Familia Miron se ocupă cu agricultura de mulți ani, însă de când pandemia s-a aciuat în zona noastră, acești oameni s-au hotărât să nu-și irosească munca, ci să pună pe mesele sucevenilor fel de fel de produse, care mai de care mai gustoase și mai aromate. Astfel că, cu puțin ajutor, au reușit să dezvolte o platformă online, prin intermediul căreia oamenii comandă produsele, iar ei pregătesc comenzile și le livrează în timp util.

În spatele Grădinii Verzi se află o echipă de oameni frumoși, pasionați de legume și de un stil de viață sănătos. Eu mă numesc Andrei Miron, iar actualmente sunt student la Academia Navală «Mircea cel Bătrân» Constanța. Împreună cu familia mea am reușit să punem în funcțiune această afacere. Sora mea, Mariana Miron își desfășoară activitatea în acest domeniu, în piața Burdujeni, iar părinții noștri, Angela și Nicu, se ocupă permanent de serele în care cultivăm legumele pe care noi le livrăm”, a declarat, pentru SuceavaLive, Andrei Miron, reprezentantul „Grădinii Verzi.

Acesta a explicat că afacerea dezvoltată de familia Miron cuprinde produse cultivate local, leguminoase și fructe în funcție de sezon, dar și produse exotice, pe care le procură de la furnizori autorizați: banane, kiwi, etc. 

Avem produse cultivate local: tot ce înseamnă verdețuri de sezon – semnalate de altfel și pe formularul de comandă și legume – vinete, roșii, ardei, castraveți, cartofi, dovlecei. Produsele sunt cultivate de către părinții mei și care puteau fi procurate până la momentul pandemiei din piața Burdujeni. Dar avem și alte produse”, a adăugat Andrei Miron.

Tânărul student care a decis să-și ajute părinții, în loc să aibă fel de fel de alte preocupări, a adăugat că, în ceea ce privește online-ul totul este nou, însă provocările sunt bune. De asemenea, acesta a subliniat că întreaga echipă „Grădina Verde” face tot ce-i stă în putință pentru a nu-i dezamăgi pe suceveni.

Noi grădinărim de mult. Părinții noștri de mai bine de 20 de ani, iar noi, tinerii îi sprijinim de 15 ani, dar în mediul online suntem de doar 3 săptămâni. Dacă la piață știm exact ce avem de făcut, în ceea ce privește activitatea online învățăm în fiecare zi câte ceva nou și sperăm că nu vom dezamăgi sucevenii”, a adăugat tânărul.

La începutul pandemiei de coronavirus familia Miron credea că va avea pierderi foarte mari, pentru că nu își mai putea desfășura activitatea în piață și pentru că vânzările directe scăzuseră foarte mult. În momentul de față, întreaga familie muncește mai mult, pentru că volumul de muncă este mai mare. Practic, potrivit lui Andrei Miron, acum familia are ajutor de la două persoane voluntare pentru a putea face livrări. Voluntarii vin în funcție de programul lor, iar familia Miron se trezește la 4 dimineața pentru a pregăti tot ce este necesar să poată face livrările în timp util.

Ideea de a livra online am avut-o și atunci când am deschis pagina de Facebook, dar ne-au împiedicat anumite lucruri și acum am fost practic constrânși să o facem. Efectiv nu mai aveam cum să vindem produsele, cum să ne desfășurăm activitatea și eram foarte îngrijorați. La sugestia cumnatului meu, Andrei Olariu, care trăiește în Elveția, am demarat această acțiune. Spre surprinderea noastră, cererile au venit foarte repede. Acum, cu sprijinul unui prieten de la Dome PR & Advertising pregătim un site (gradinaverdesuceava.ro) prin care vrem să ușurăm modalitatea prin care se pot comanda produsele noastre și cu sprijinul domnului Vasile Olariu vom cumpăra o mașină frigorifică cu care vom putea transporta legumele în condiții optime”, a explicat tânărul.

Pentru ca sucevenii sa aibă legume proaspete se mobilizează zece persoane care pun suflet în ceea ce fac și muncesc pentru ca sucevenii să aibă mereu fructe și legume proaspete.

Lucrează părinții mei, care grădinăresc de dimineață până seara și ne asigură toate legumele de sezon, sora mea, care este și în piața Burdujeni între orele 07:00-16:00, iar Alina Bordianu, Ștefan Nistor și Ovidiu Călin,  ne ajută cu pregătirea comenzilor. La livrări sunt Bogdan Giurcă Valentin și Gabriel Filip. Pentru realizarea grafică am avut sprijinul Emanuelei Olariu, studentă la Arhitectură GM Cantacuzino din Iași”, a adăugat tânărul.

Cum privesc cetățenii livrarea online

 

Cu neîncredere în primele zile, care au fost foarte grele pentru că în afară de livrări și pregătirea comenzilor a trebuit să le răspundem la fiecare mesaj prin care eram întrebați «dar sigur s-a înregistrat comanda mea?», «sigur ne livrați?» și cumva era firesc să fie temători că nu vor primi pentru că nu știau nimic despre noi sau despre calitatea produselor. Acum este mai ușor și pentru noi și pentru ei pentru că, pe de o parte, acum cunosc produsele și sunt mulțumiți de calitatea lor, iar, pe de altă parte, pentru că nouă ne este mult mai ușor pentru că începem să cunoaștem mai bine zonele și suntem mult mai eficienți. Practic, devenim o familie”, a subliniat Andrei Miron.

Acesta a explicat că, deocamdată, sucevenii îi pot găsi doar pe Facebook Grădina Verde, însă, scurt timp îi vor putea găsi și pe gradinaverdesuceava.ro.

Întrebat dacă atunci când se va sfârși pandemia va continua să livreze produsele, tânărul sucevean a subliniat că: Dacă va exista cerere, cu siguranță. Chiar ne gândim să aducem și alte produse locale (dulcețuri, brânzeturi) sau internaționale (condimente, cafea). Dar cu siguranță vor fi produse care nu se găsesc la supermarketuri”.

Andrei Miron a explicat și câtă muncă presupune o comandă. Astfel că, acestea se centralizează într-un formular, care apoi este prelucrat pentru fiecare client în parte. Practic, la livrare clientul primește un borderou în care sunt trecute prețurile produselor, cantitatea comandată, detaliile de livrare și costul aferent.

Trebuie să subliniez faptul că momentan nu percepem o taxă pentru transport și nu avem o comandă minimă. Asta este o activitate care ne ia aproximativ 4 ore pe zi. Apoi, urmează pregătirea efectivă a comenzilor, care poate dura și 5 – 6 ore, apoi livrările care în unele zile au fost și până la ora 23:00. Încercăm, să pregătim toate comenzile în ziua în care facem livrările pentru că ne dorim foarte mult să oferim legumele într-o stare cât mai bună, iar asta presupune un efort suplimentar din partea noastră, dar care zic eu că merită. Eu merg foarte mult pe ideea de curat, elegant și îmi doresc ca clienții noștri să primească doar produse curate. Nu livrăm niciodată produse care să fie culese de mai mult de 24 de ore”, a subliniat Andrei Miron.

Tânărul a ținut să-și ceară scuze de la sucevenii la care a întârziat cu comenzile din Vinerea Mare,  subliniind că s-a întâmplat ceva neprevăzut și anume că două dintre autovehiculele de la livrări s-au stricat.

„În Vinerea Mare, din păcate, două dintre mașinile cu care făceam livrări, una pentru zona Rădăuți, alta pentru zona Suceava, s-au stricat. Prin urmare, toate comenzile au fost decalate. Am încercat cei care am rămas să livrăm cât s-a putut atunci, iar la cei care nu am reușit să ajungem în ziua promisă, ne-am dus sâmbătă dimineață. Vreau să-mi cer scuze din nou clienților pentru întârzierile de atunci, dar nu am avut la acel moment nicio altă soluție”, a conchis Andrei Miron.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.