Ministrul Educației, Monica Anisie, a arătat, luni seară, că respectarea distanței sociale de 2 metri va fi greu de îndeplinit din toamnă de când vor fi reluate cursurile școlare din cauza claselor suprapopulate și a infrastructurii învechite, astfel că oficialii trebuie să caute soluții pentru a putea redeschide școlile în toamnă cu toată măsurile necesare de protecție impuse de contextul actual cu pandemia de coronavirus.
„Sunt clase suprapopulate, de 30 sau de peste 30 de elevi și, așa cum prevede ordinul ministrului Sănătății, trebuie să existe o distanță de 2 metri între elevi în față, în spate, lateral stânga, dreapta. Asta înseamnă că într-o sală de sport ar trebui să intre cel mult 10 elevi. Ministerul Educației și autoritățile locale trebuie să găseasca soluții în cazul în care va veni al doilea val de îmbolnăviri, așa cum prevăd specialiștii, ca să nu îi expunem pe elevi“, a declarat Anisie la B1 TV.
Printre soluțiile menționate de ministrul Educației se numără venirea prin rotație a elevilor la școală, dar și idei aplicate în alte state precum instalarea de containere sau corturi în curtea școlii pentru desfășurarea orelor de curs.
„În această perioadă vom analiza și alte propuneri, dar ne vom uita și la modelul din alte state europene, pentru că și acolo s-au confruntat cu aceeași situație cu care ne confruntăm și noi – lipsa infrastructurii. Sunt state în care au fost aduse în curtea școlii containere sau corturi în așa fel încât să se realizeze această distanțare fizică. Vom analiza și noi și să sperăm că în toamnă nu vom mai avea altă perioadă de îmbolnăviri”, a precizat ministrul Educației.
Întrebată dacă grădinițele și școlile de vară ar putea funcționa după 15 iunie, Monica Anisie a răspuns: „Până la data de 15 iunie suntem în stare de alertă și vom vedea, vom analiza. Să vedem dacă rămânem în aceeași stare de alertă sau nu. Acest lucru îl putem spune după ce vom evalua această perioadă de relaxare. Știm cu toții că în această perioadă se va face o evaluare de către Ministerul Sănătății”.
Lasa un raspuns