Senatorul PSD de Suceava Virginel Iordache a reamintit că mai sunt 30 de zile până la debutul anului școlar 2020-2021. De altfel, acesta a precizat că nimeni nu știe nimic despre modul în care se va desfășura procesul instructiv-educativ, iar inspectoratele școlare dau din umeri a neputință, conducerile unităților de învățământ nu pot face judecăți de valoare pentru că au deasupra capului sabia lui Damocles (contractele de management ale majorității managerilor școlari expiră pe 31 august 2020), prefecții, reprezentanții Guvernului în teritoriu se fac că „plouă“, iar Ministerul Educației, în loc să vină cu clarificări precise, emite periodic tot felul de scenarii care mai de care mai fantasmagorice.
„În schimb PNL, dă vina pe PSD că chipurile ar pune presiune pe Guvern solicitându-i informații precise asupra modului în care se vor desfășura cursurile. Aceste solicitări nu sunt mofturi ale PSD ci sunt informații așteptate cu sufletul la gură de elevi, părinți și profesori”, a precizat senatorul PSD de Suceava, Virginel Iordache.
Acesta a subliniat că zeci de state europene au luat măsuri și au anunțat când se vor deschide școlile și modul în care se va desfășura procesul de învățământ – doar guvernul Orban se bâlbâie de fiecare dată pe acest subiect.
„Academia Română arată că sistemul propus de PNL nu e funcțional și poate compromite tot sistemul de educație.
Academia Română avertizează într-un punct de vedere oficial, dedicat educației online că: «generalizarea învățământului online poate compromite întregul sistem de educație atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor/ profesorilor la infrastructura performantă (platforme, comunicare, tablete, calculatoare etc.), care, în acest moment este, din păcate, deficitară.»”, a explicat Virginel Iordache.
Senatorul sucevean a adăugat că pentru ciclurile preșcolar și primar (3-11 ani) școala online este departe de a fi o opțiune; din contră, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi, în sensul periclitării bunei lor dezvoltări psiho-sociale și intelectuale. Educația se face în interacțiune directă cu un educator, relația dintre elev și învățător/profesor fiind mai mult decât comunicare de sunete și imagini. Învățătorul/profesorul este model, ocrotitor, suport moral și trebuie perceput în chip nemijlocit de elevi.
E greu de înțeles cum premierul României, Ludovic Orbán, nu realizează urgența unor decizii clare, coerente și a unei comunicări din timp, astfel încât atât conducerile școlilor, profesorii cât și părinții ori copiii, să știe ce urmează să se întâmple și să facă pregătirile necesare.
Pe de altă parte, senatorul Iordache a exemplificat ce fac alte Guverne în privința începerii noului an școlar. Astfel, Olanda a redus numărul de elevi din clase, dar nu s-a impus distanțarea fizică între elevii mai mici de 12 ani. În Finlanda nu a fost permisă întâlnirea cu elevii din alte clase, elevii care s-au întors la școală au stat numai în clasa lor. Marea Britanie a anunțat la începutul lunii iulie că școlile vor fi deschise integral din septembrie. Ministerul Educației din Marea Britanie recomandă ca elevii de vârste mici să stea în aceeași clasă, iar elevii mai mari să păstreze distanța unii față de alții. Clasele vor fi igienizate periodic, iar elevii se vor spăla des pe mâini cu apă și săpun. Franţa a anunțat din 15 iulie că școlile vor avea flexibilitate în a-și stabili orarul și modul în care organizează cursurile în funcție de clădirile pe care le dețin, astfel încât să respecte regulile sanitare. Italia plănuiește ca din septembrie să micșoreze numărul de copii dintr-o clasă. Ministrul Educației a solicitat școlilor să țină cursuri și sâmbăta. Școala online ar fi o opțiune doar pentru elevii de liceu. În Belgia, elevii vor veni toți la școală, iar în condițiile înrăutățirii situației epidemiologice elevii de la școala secundară vor veni 4 zile pe săptămână la școală. Miercurea fiind ziua de rezolvare a temelor.
„Nu cred că există cineva care m-ar putea acuza de rea voință, dar în calitatea mea de cadru didactic angrenat activ în procesul de învățământ de peste 36 de ani, sunt îngrijorat de ceea ce va urma.
Afirm cu toată responsabilitatea, că invățământul exclusiv online nu este o soluție educativă, este doar o alternativă de moment care va aduce prejudicii grave viitorului acestei țări .
Ca membru al Comisiei de Invățământ din Senatul României, invit conducerea MEN, la un dialog real între membrii comisiilor de învâțământ din cele două camere ale Parlamentului, conducerea MEN, asociațiile de părinți, societatea civilă, pentru a caută și găsi soluții optime de desfășurare a cursurilor în condiții de păstrare a sănătății participanților (copii, personal didactic și personal auxiliar).
Refuzul sau amânarea unui dialog constructiv va conduce la un dezastru educațional .
Fac această afirmație , în condițiile în care urmează perioada când se definitivează efectivele claselor, încadrarea școlilor cu personal didactic, încadrarea la clase , spații de invățământ, schemele orare programe de pregătire pentru viitoarele examene naționale, activitatea de performanță etc. întreb: cum vor fi realizate toate aceste lucruri dacă MEN tace inteligent?”, a conchis senatorul PSD de Suceava.
Lasa un raspuns