Angajarea celor mai potrivite persoane pentru afacerea ta este o etapă esențială pentru succesul companiei. Acesta este motivul pentru care antreprenorii ar trebui să pună la punct un proces formal de angajare atunci când vor să recruteze personal. Deși necesită mult timp și efort să găsești oamenii potriviți, prin această metodă îți vei crește șansele de a angaja cei mai buni profesioniști, evitând în același timp greșeli costisitoare și regretabile. Mulți antreprenori știu instinctiv dacă un candidat este potrivit sau nu. Cu toate acestea, nu ar trebui să te bazezi doar pe intuiție, ci pe factori solizi și obiectivi. Iată cinci sfaturi despre cum să eviți luarea unor decizii proaste de angajare.

Evaluează cultura companiei

Pentru a recruta cel mai bun candidat, trebuie să cunoști foarte bine nevoile afacerii tale. Care sunt scopul, valorile, tipul potrivit de oameni, cu ce mentalitate. Examinează potențialii candidați cu aceste perspective extinse în minte și vezi ce rezultate obții. 

Fă o descriere detaliată a postului

Dacă nu ai o idee clară despre ceea ce ar trebui să facă angajații respectivi, vei avea dificultăți în a-i găsi. Înainte de a face o descriere exactă a postului, ar trebui să fii conștient de legislația privind remunerarea, de exemplu, cum se realizează calcularea salariului brut, drepturile privind timpul liber, concediile și programul de lucru. De asemenea, trebuie să fii la curent cu eventualele modificări privind calcul salariu minim. Creează o descriere pentru fiecare post din companie, prezentând toate responsabilitățile, abilitățile și experiența necesare. O ofertă de muncă ar trebui să includă detalii despre salariu și alte bonusuri, perioada de probă, politica privind concediul, programul de lucru, denumirea postului și descrierea detaliată, metoda de evaluare a performanței, diverse clauze, precum cele de confidențialitate etc. Asigură-te că ai comunicat în mod clar cerințele postului în timpul interviului de angajare.

Programează interviuri bine structurate

Pregătește o foaie de evaluare care îți va permite să notezi și să compari performanța candidaților în funcție de o serie de criterii. În timpul interviurilor, ia în considerare organizarea mai multor întâlniri cu candidații serioși, dar și implicarea altor persoane, cum ar fi un reprezentant al departamentului de resurse umane și managerul căruia îi va raporta noul angajat. Pune-te la punct cu tehnicile de interviu comportamentale. De exemplu, solicită candidaților să descrie modul în care au gestionat provocări specifice la locurile de muncă anterioare. De asemenea, poți să le prezinți un scenariu cu o situație dificilă și să le ceri să rezolve problema.

Uită-te dincolo de CV

Cei mai buni candidați pe hârtie nu sunt neapărat cei mai potriviți pentru postul vacant din compania ta. Lasă candidații să vorbească despre interesele, ambițiile și prioritățile lor. Dacă ei visează să lucreze pentru o companie mare, multinațională, cu un salariu consistent, s-ar putea să nu se simtă bine cu o funcție mai mică într-un startup.

Solicită referințe

Este întotdeauna mai sigur să îți aloci timp pentru a verifica referințele. Deși mai puține companii furnizează referințe cu privire la foștii lor angajați, verificarea celor furnizate rămâne una dintre cele mai bune surse de informare despre candidați. Ia în considerare, de asemenea, posibilitatea de a efectua propria cercetare, realizând un sondaj în rândul persoanelor care cunosc candidatul sau care au lucrat cu el în trecut.

Atunci când recrutezi personal, este important să respecți pașii corecți pentru ca un candidat care ți s-a părut ideal în timpul interviului să nu se transforme într-un coșmar pentru companie. Asigură-te că documentezi fiecare etapă a procesului de angajare și că ai motive solide, obiective și bazate pe dovezi pentru a decide dacă angajezi sau nu pe cineva.

 

Sursa foto: Unsplash

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.