Deputații AUR de Suceava, Dorel Acatrinei și Florin Pușcașu, i-au transmis o întrebare Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, privind eficientizarea activității Consulatului din Milano.

Astfel, potrivit celor doi deputați, milioane de români trăiesc astăzi în afara Țării, în majoritate oameni tineri, cu spirit întreprinzător, deschiși la nou și capabili să facă față provocărilor.

România are una dintre cele mai mari rate de creștere anuală a emigrării, de 7,3% în 2015. Ca tendință, emigrarea va continua și în decada următoare. Românii din afara țării alcătuiesc, din punct de vedere sociologic, un mozaic în interiorul căruia se pot distinge elemente comune, dar și foarte multe caracteristici și preocupări divergente. În bună masură, această populație răspândită pe toate continentele, împărtășește interesul pentru evoluția României și dorința de a rămâne conectată.

„Libera circulație reprezintă o valoare fundamentală și o componentă esențială a proiectului european. În bună parte, mobilitatea în interiorul Uniunii Europene dă măsura succesului integrării europene. Trebuie înțeles si respectat  dreptul fiecăruia de a decide unde dorește să trăiască și de a-și realiza propriul proiect de viață. Este binevenită contribuția tuturor la dezvoltarea României, fie că aleg să revină acasă, fie că doresc să sprijine Țara de la distanță.

Din 2015, serviciile consulare se fac doar pe bază de programare online. Ministerul Afacerilor Externe a creat un sistem informatizat care le permite românilor din străinătate să se programeze, să obțină informații, să evite birocrația și statul la rând cu orele. În teorie, totul a fost organizat transparent si usor.

În realitate, site-ul de programări are și el slăbiciunile lui. Atunci când funcționează fără probleme, te poți programa pentru serviciile consulare (dacă ești norocos) peste vreo patru, cinci luni. În funcție de serviciul pe care îl soliciți. Când se blochează sau nu te descurci, te poți duce personal și dacă ești norocos (și prinzi liber) ești primit și rezolvi problema. Dar asta cu vizita personală e valabilă numai dacă locuiești aproape, pentru că fără programare riști să te duci degeaba.

Mulți români care încearcă să se programeze online pentru schimbarea pașaportului, de exemplu, află că o pot face abia peste șase luni.

În urma comunicării cu românii din diaspora problemele de la Consulatul din Milano care trebuie rezolvate în timp scurt sunt următoarele:

  1. Numirea unui Consul general si stoparea interimatului actual.
  2. Reorganizarea platformei de prenotări a Consulatului.
  3. Organizarea unui Call center și dinamizarea comunicării cu românii din diaspora.
  4. Dublarea numarului de persoane care lucrează cu publicul si extinderea spatiului.

Față de această situație vă rugăm să precizați pentru corecta informare a cetățenilor un răspuns concret la următoarele întrebări :

Când veți dubla numărul de angajati care lucrează cu publicul și când veți mări spațiul alocat relațiilor cu publicul la consulatul din Milano? Când veți eficientiza softul privind programările online și când veți pune la dispoziția românilor un call center?

Nu în ultimul rând, care este data la care veți numi un consul general cu puteri depline?”, se arată în întrebarea transmisă ministrului Afacerilor de Externe.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.