Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu a precizat că în ultimii 30 de ani a lipsit elementul de promovare a destinaţiei turistice în România. El a precizat că există trei iniţiative în acest sens ale ministerului şi anume înfiinţarea organizaţiile de management al destinaţiilor (OMD), care vor fi la nivel local, judeţean şi naţional şi un OMD naţional şi care va prelua această sarcină începând cu 2023. O altă măsură ar fi folosirea unor elemente de promovare cu ajutorul influencerilor, şi români şi străini. O altă măsură ar fi lansarea portalului romania.travel care va folosit fruza ca brand de ţară.

„Avem ce oferi. Într-adevăr e o problemă a noastră de 30 de ani pe componenta de promovare. Suntem mult rămaşi în urmă, din păcate, dar din punct de vedere turistic avem extrem de multe de oferit, în afara turismului de litoral. (…) Pas cu pas putem promova tot sau cât mai mult. Eu am făcut foarte multe deplasări în teritoriu, am aproape 20 de întâlniri în teritoriu şi de fiecare dată am încercat să vizitez ceva în zona respectivă şi să înţelege ce se întâmplă şi la nivel local şi zonal. Sunt extrem de multe iniţiative care şi funcţionează în ceea ce înseamnă şi promovare. Într-adevăr nouă ne lipseşte elementul care să permită promovarea destinaţiei turistice în România. Nu am reuşit în 30 de ani şi trebuie să recunoaştem lucrul acesta. Din păcate, în 2020 şi în 2021 nu s-a făcut absolut nimic pe această componentă. Ba mai mult, în 2021 s-a renunţat inclusiv la participarea la târgurile internaţionale. Ce am încercat şi unde suntem noi în momentul de faţă pentru a da şansă acestei componente atât de necesară turismului românesc? În primul rând, am terminat legislaţia care să facă funcţionale acele mecanisme, acele organisme care au şi vor avea de aici încolo atributul acesta, deşi era prevăzut de 12 ani în lege nu erau prevăzute normele de aplicare şi atunci nu au putut fi constituite. Mă refer la organizaţiile de management al destinaţiilor (OMD), care vor fi la nivel local, judeţean şi naţional şi un OMD naţional şi care va prelua această sarcină începând cu 2023”, a afirmat Constantin-Daniel Cadariu, luni la Antena 3.

El a detaliat câteva din iniţiativele pregătite de către minister în vederea promovării României ca destinaţie turistică.

„Ce încercăm noi să facem pentru anul acesta? Precizez că noi ca minister ne-am format abia pe deplin în luna aprilie. Deci avem trei luni de zile în care încercăm în paralel să rezolvăm mai multe lucruri. În momentul de faţă avem în vedere cel puţin trei acţiuni de promovare. Suntem în faza în care dăm forma finală a caietelor de sarcini. Avem o iniţiativă de a încerca elemente de promovare cu ajutorul influencerilor, şi români şi străini. Ne-am propus o campanie. Evident vom apela la o agenţie de publicitate, vom face o achiziţie publică şi vom conlucra pe domeniul acesta. Pe acest subiect suntem sprijiniţi de acel Consiliul de Brand Turistic Naţional în care suntem şi noi reprezentaţi, dar toate asociaţiile naţionale din domeniul turismului pentru a găsi forma ideală. A doua măsură pe care o avem în vedere este o promovare combinată pe TV şi online în două ţări ţintă, principalele ţări furnizoare de turism străin de-a lungul timpului pentru România. Mă refer aici la Germania şi Marea Britanie”, a explicat Cadariu.

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului a mai precizat că a treia cale pe care o pregăteşte instituţia şi care este tot la nivel de finalizare a caietului de sarcini o reprezintă constituirea portalului romania.travel.

„Este acel portal pentru care nu s-a plătit, în cursul anului 2021, o sumă derizorie de 100 euro şi am fost nevoiţi să lucrăm trei luni de zile pentru a recăpăta drepturile de proprietate asupra lui. Sunt doar trei modalităţi de a încerca promovarea, pe lângă participarea la târguri. Se va întâmpla în cursul anului, de aici încolo. Sper să avem în două-trei luni ceva să prezentăm concret. Există brandul de ţară, frunza, noi nu îl folosim. Încercăm să îl punem în funcţiune. Deja în Consiliul de Brand lucrăm pentru materialele pregătitoare şi vom începe folosirea lui pe acel portal romania.travel. Frunza este a noastră. Noi ca români am cheltuit 30 de milioane euro, iar cei din industria turismului au decis ca acel logo să fie reprezentativ pentru brandul de ţară”, a conchis Cadariu.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.