Conducerea Spitalului Clinic Județean Suceava a transmis un comunicat de presă prin intermediul căruia atrage atenția că Unitatea de Primiri Urgențe este foarte aglomerată și asta pentru că aici se prezintă și pacienți care nu reprezintă cu adevărat o urgență medicală.

„Trăim în prezent într-un sistem medical românesc ,,grav bolnav” dezorganizat și subfinanțat, a cărui suferință afectează deopotrivă cadrele medicale și pacienții.

Într-un județ fără organizare medicală, cu lipsa medicilor de familie și a urgentiștilor, un singur spital din cele șapte și anume Spitalul Clinic Județean de Urgență ”Sfântul Ioan cel Nou” Suceava duce aproape toată povara medicală a județului, ba chiar ajută și județele vecine.

Ajutorul vine din noi !

Oricâte exemple am da sau câte semnale am trage, doar noi ne putem ajuta, să trăim într-un județ sigur pentru sănătatea noastră a tuturor.

Lipsa bunului simț și a comunicării, agravează „boala sistemului” cu efect direct asupra tuturor.

Suntem de aceeași parte a baricadei, camarazi în lupta împotriva unui inamic  comun ”BOALA”.

În anul 2023 în România, la U.P.U. se poate prezenta orice pacient român sau străin, asigurat sau neasigurat, triajul  făcându-se în funcție de cinci coduri de urgență.

ROȘU – critic, risc vital – preluare imediată.

GALBEN – potențial mare de agravare, încercându-se preluarea în maxim 15 minute.

VERDE – starea nu este critică, dar necesită investigații, posibil internare, încercându-se preluarea în maxim 60 minute.

ALBASTRU – NON URGENȚE, CE POT FI TRATATE DE MEDICUL DE FAMILIE SAU AMBULATOR, TIMPUL DE AȘTEPTARE AJUNGE LA  120 MINUTE.

ALB – TIMPUL DE AȘTEPTARE POATE AJUNGE LA 240 MINUTE.

Cu cât un sistem medical este mai dezorganizat, subfinanțat și văduvit de specialiști, cu atât serviciile UPU vor fi mai aglomerate de cazurile cu COD – ALBASTRU și ALB, care vor crește timpii de așteptare, în detrimentul celorlalte cazuri (cazurile care nu reprezintă urgențe și depășesc 20% din prezentări).

In prezent în UPU Suceava sunt aproximativ 300 prezentări pe zi, aproximativ 13 – 15 pacienți pe oră, ceea ce înseamnă 1 pacient la fiecare 5 minute. Această situație duce la un efort excesiv din partea personalului medical și la timpi de așteptare crescuți.

Ne dorim menținerea calității ridicate a actului medical, dar din nefericire în acest moment, situația se reflectă în timpii de așteptare.

Absolut toți pacienții prezentați în UPU sunt consultați de medicul urgentist în ordinea priorităților, le sunt recomandate analize, investigații suplimentare sau consulturi ale medicilor specialiști dacă situația o impune, dar cu anumiți timpi de așteptare.

 Consulturile medicului urgentist sunt susținute de către medicii de diverse specialități, care desfășoară activitate de gardă și au în grijă pacienții internați și toate urgențele care apar pe secția respectivă.

Având în vedere toate aceste aspecte prezentate și faptul că în medicină mereu apar situații neprevăzute, care pot crește timpii de așteptare, derapajele psihoemoționale cu presiune fizică și verbală asupra cadrelor medicale, nu fac decât să crească acești timpi și să creeze un  climat de muncă ostil tuturor.

 Conducerea Spitalul Clinic Județean de Urgență ”Sfântul Ioan cel Nou” Suceava împreună cu Sindicatul medicilor, dă asigurări că, depun împreună toate eforturile necesare pentru îmbunătățirea zilnică a activității medicale, încercând să rezolve cât mai multe probleme medicale cu resursele existente, dar în același timp CONDAMNĂM ferm, agresiunea fizică și verbală, precum și denigrarea nejustificată a corpului medical”, a transmis conducerea Spitalului Clinic Județean Suceava.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.