Consiliile judeţene care administrează aeroporturi vor să înfiinţeze o companie aeriană denumită Liniile Aeriene Române (LAR). Propunerea a fost făcută în cadrul unei întâlniri organizate de Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR). 

Potrivit CCIR, ideea a venit ca urmare a unui studiu care a avut ca temă lipsa de conectivitate între orașele României, cauzată de infrastructura terestră și feroviară precară. Termenul propus pentru înființarea societății pe acțiuni este 1 Decembrie 2023.

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a organizat miercuri cea de-a doua reuniune dedicată lansării proiectului privind conectivitatea aeriană interurbană pe teritoriul României, iar în cadrul acesteia a fost propusă înfiinţarea companiei Liniile Aeriene Române (LAR).

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a organizat în data de 4 octombrie a.c., la iniţiativa preşedintelui organizaţiei, Mihai Daraban, cea de-a doua reuniune dedicată lansării proiectului privind conectivitatea aeriană interurbană pe teritoriul României.

În cadrul acestei întâlniri, a fost prezentat un studiu complex care a avut ca temă centrală lipsa de conectivitate între oraşele României, cauzată de infrastructura terestră şi feroviară precară, pe care România o are la ora actuală, precum şi soluţiile identificate pentru demararea acestui nou proiect din domeniul aeronautic.

Astfel, a fost avansat termenul de 1 Decembrie 2023 pentru înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR)”, se spune în comunicatul organizaţiei.

Potrivit sursei citate, la reuniune au participat, atât fizic, cât şi online, reprezentanţii consiliilor judeţene din: Arad, Braşov, Bacău, Constanţa, Maramureş şi Sibiu.

De asemenea, întâlnirea a beneficiat şi de prezenţa reprezentanţilor mediului academic, care au întocmit studiul privind conectivitatea aeriană, şi de cea a specialiştilor din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internaţional Arad, Aeroportului Internaţional Maramureş, Aeroportului „Ştefan cel Mare” din Suceava, Aeroportului Internaţional Craiova şi Regional Air Services Tuzla.

„În momentul de faţă, dacă cineva îşi doreşte să ajungă pe calea aerului de la Constanţa la Timişoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două oraşe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp şi de bani.

Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societăţi pe acţiuni, cu participarea consiliilor judeţene ca acţionari, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate între cele mai importante oraşe ale ţării.

Pentru oamenii de afaceri şi nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între oraşe situate la sute de kilometri distanţă unul de celălalt, economia de bani şi de timp fiind evidentă. De la prima întâlnire pe această temă m-am bucurat să văd că, în urma discuţiilor, consiliile judeţene au agreat acest proiect. Iată că azi facem primii paşi cu adevărat în sensul înfiinţării noii companii aeriene româneşti”, a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.

Prezent la întâlnire, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică-Constantin a subliniat faptul că „de acest nou proiect vor beneficia nu numai oamenii de afaceri. Există doctori chirurgi de exemplu, specializaţi în diferite domenii, care au nevoie să se deplaseze dintr-un oraş în altul pentru anumite proceduri medicale speciale.

De asemenea, pot exista cazuri de urgenţe medicale care pot fi rezolvate mai bine în diferite oraşe ale României. Nu în ultimul rând, trebuie să ne gândim şi la turism, o astfel de companie putând da un impuls serios acestui domeniu economic”.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.