Copiii de la G.P.P. Prichindel, director Dunăreanu Dorina, coordonați de următoarele cadre didactice : prof. Aioanei Denisse Alina, prof. Croitoru Alina, prof. Bordeianu Adina,prof. Nastasi Elena, prof.Sabie Ecaterina, prof.Hriţcu Geanina, prof.Burdujoc Roxana,prof. Boiciuc Andreia,prof. Trandafir Casandra,prof. Opariuc Diana, prof. Gheață Paraschiva și prof. Ilie Carmen au participat la o activitate alături de școlarii de la Școala nr. 10, îndrumați de d-na învățătoare Murărașu Angelica și preșcolarii de la G.P.P. ,,Așchiuță”, coordonați de d-nele prof.Apetrei Tatiana și prof.Florea Anișoara, având ca locație Muzeul de istorie, cu scopul înţelegerii importanței cunoașterii trecutului nostru, cu accent pe ținutul Bucovinei, în vederea formării unei imagini generale asupra strămoșilor noștri și de valorificare a cunoştinţelor transmise și asimimilate.
Printre activitățile propuse a fost ,,Povestea României”, discuții cu d-na muzeograf și intonarea unor cântece cu conținut patriotic specifice celor două sărbători la statuia ,,Bucovina înaripată”.
O activitate cu impact asupra preșcolarilor și a școlarilor participanți a fost întâlnirea cu școlarii și d na muzeograf, ce a oferit copiilor câteva teme și conținuturi specifice nivelului de vârstă dar și de înțelegere ale acestora.
Copiii au descoperit un trecut necunoscut, deocamdată, pentru ei, ce nu are foarte multe momente plăcute, dar printre aceste fărâme de trecut, găsind costumul popular cu motive specifice zonei, cântecele și instrumentele, precum trompeta ce este specifică zonei noastre și adusă în Bucovina de fanfarele austriece, credința păstrată peste timp în altarele mănăstirilor din Bucovina noastră.
Neobservată nu a trecut nici ziua României, ce a fost sărbătorită în grădiniță prin prezentarea, la grupele mari a unor filmulețe educative, purtarea de către copii și cadrele didactice a costumului popular, realizarea unor desene și prinderea într-o horă a prieteniei a grupelor participante.
Activitățile s-au evidențiat prin emoție, nivelul de cunoștințe, implicarea cadrelor didactice și fărâma de istorie sădită în mințile deschise și dornice de cunoaștere a copiilor.
Considerăm că, oferind copiilor informații, exemple, modele demne de urmat în viață, aceștia vor dobândi pas cu pas încredere şi stimă de sine, devenind cetăţenii de mâine pe care societatea îi doreşte – apți de a face faţă tuturor situaţiilor-problemă, știind că strămoșii lor au trăit timpuri de răscruce în istorie, dar datorită credinței, voinței și curajului au depășit fiecare obstacol lăsându-ne o Bucovină și o Românie frumoasă, bogată și demnă.
Lasa un raspuns