Platforma Şcoli Verzi, proiectul realizat de Asociația Greenitiative, în parteneriat cu WWF-România și ViitorPlus – Asociația pentru dezvoltare durabilă, include un kit educativ digital realizat împreună cu cadre didactice cu experiență şi se adresează profesorilor de gimnaziu interesați să introducă în currriculum-ul la decizia școlii, un curs opțional de educaţie de mediu.
În plus, proiectul oferă şi un cadru online, în care profesorii pot face schimb de informaţii şi pot contribui permanent la îmbunătăţirea kitului educativ și a cursului.
Iniţial, formula aceasta va fi promovată de 100 de profesori din București și alte 5 județe: Brașov, Călărași, Maramureș, Mehedinți și Suceava. Până la realizarea unei versiuni finale, 30 de școli și 2.400 de elevi vor testa componentele kit-ului, care va fi îmbunătăţit, pe baza feedback-ului primit.
Prin proiectul Platforma Școli verzi – Advocacy, eco educație și susținere pentru școli sustenabile, cele trei organizații partenere, Asociația Greenitiative, WWF România și ViitorPlus își propun să-și unească eforturile, pentru a răspunde nevoii de a transforma elevii din indiferenți în potențiali cetățeni activi și informați. Astfel, elevii vor putea să judece echilibrat situații complexe și să se implice direct în găsirea celor mai sustenabile soluții la probleme locale și globale de mediu, precum pierderea biodiversității, schimbările climatice sau supraexploatarea resurselor naturale.
Finanţat prin granturile S 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), cu suma de 143.289,00 euro, proiectul Platforma Școli Verzi- Advocacy, eco educație și susținere pentru școli sustenabile se va finaliza în martie 2016. Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene, accesați www.eeagrants.org.
„În cei 7 ani de lucru cu școli și licee din România am descoperit că, oricât de ambițios ar fi un proiect de mediu, odată cu finalizarea lui, puține lucruri mai sunt continuate. Prin Platforma Școli verzi dorim să oferim acel cadru care să asigure diseminarea și dezvoltarea pe termen lung a formulei de eco educație curriculară și extracurriculară pe care o propunem. Credem că există premisele ca această formulă să fie una câștigătoare pentru că este rezultatul unei colaborări între ONG-uri de mediu și profesori, școli, autorități școlare”, a declarat Felicia Ienculescu-Popovici, coordonator Platforma Școli Verzi, Asociația Greenitiative.
„Ne-am dorit să propunem un pachet educațional cât mai aplicat, cât mai actual și care să îi stimuleze pe elevi să gândească pe cont propriu alegerile pe care le fac zi de zi. Ne-am dorit un curs pe care să le facă plăcere să-l urmeze și care să includă și contact direct cu natura sau metode interactive de învățare”, a declarat Cătălina Murariu, coordonator educație, WWF-România.
„Avem nevoie să ne pregătim temeinic generațiile tinere cu privire la provocările pe care trebuie să le rezolvăm datorită dezechilibrelor din relația noastră cu natura. Avem nevoie de o educație practică și accesibilă tuturor. Ne bucurăm să putem integra experiența ViitorPlus, cu peste 8 ani de inițiative pentru dezvoltare durabilă în România, într-un instrument educațional formal care să ajungă la cât mai mulți tineri, alături de care sperăm să schimbăm lucrurile în mai bine”, a declarat Teia Gavrilescu, expert educație, Asociația Viitor Plus.
Lasa un raspuns