Campania mult trâmbițată a primarului Lungu, de mărire a numărului de locuri de parcare din Suceava, se dovedește a fi ultima sa șansă de a intra în analele istoriei ca fiind cel mai prolific consumator de borduri din istoria modernă a României, sau măcar a Bucovinei dacă la nivel național a fost deja întrecut de alții.

Am parcurs traseele lucrărilor destinate locurilor de parcare uimit să constat că acestea continuă să lipsească dar lucrătorii sunt ocupați cu montarea bordurilor care desenează oarecum locurile ce vor exista cândva. În timp ce șoferii se bucură de aceleași gropi în carosabil și de lipsa a foarte multe locuri de parcare prexistente, închise acum în vederea unor lucrări ce se desfășoară în ritm neaoș bucovinean, primarul Lungu montează de zor borduri după desene avangardiste ce seamănă izbitor cu desenul pistei de biciclete executate tot de el.

N-am să înțeleg, probabil, niciodată cum reușesc edilii să consume bani pe lucruri inutile sau cu randament scăzut când, cu aceiași bani, ar putea obține rezultate mai bune. Proiectul noilor parcări ar fi putut fi unul mult mai bun dacă ar fi fost tema unui concurs pentru tinerii liceeni, fiind la mintea cocoșului că acolo unde parchează lateral o mașină, pot parca oblic două sau, cu puțină lărgire în detrimentul bordurilor, trei automobile. N-am să înțeleg nici de ce Primăria a achizițioat niște borduri grotești, bune pentru execuția unor cazemate, pentru funcția de delimitare dintre trotuar și spațiul carosabil atunci când este evident că nici măcar un șofer iresponsabil nu-și suie mașina pe trotuar atunci când are la îndemână un loc de parcare.
În sfântul obicei al edililor Sucevei, primarul Ion Lungu reușește să lase o moștenire grea urmașilor săi deoarece, atât trotuarele cu pavele cât și bordurile antitanc, vor trebui întreținute în detrimentul carosabilului mult mai util circulației din oraș. Ideea cu pavelele de pe trotuare o fi estetică și modernă, dar bănuiesc că edilii nici nu prea circulă prea des pe jos, nici nu împing cărucioare cu copii care încearcă s-adoarmă și ,cu atât mai puțin poartă tocuri înalte, altfel ar fi descoperit cât de incomode sunt respectivele chestii. E drept, fratele domnului Lungu produce exact asemenea elemente de pavaj, dar nici pe departe gândul că ar putea fi vreo legătură între fabrica din Salcea și pavelele din Suceava. Mă întreb cine este producătorul de borduri.

 

Despre autor

Postari asemanatoare

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.