Uniunea Editorilor precizează că nu a fost, astfel, respins baremul de calitate, ci pragul eliminatoriu de preț, care poate duce la scoaterea din cursă a manualelor valoroase din punct de vedere al conținutului, pe motivul ca oferta lor de preț este cu peste 14% mai mare decât cel mai mic preț.
Potrivit unui comunicat al UER, ”acesta este de fapt unul din punctele nevralgice ale documentatiei, care incurajeaza dumpingul si duce la manualul unic.
UER apreciaza insa faptul ca ministrul educatiei doreste o etapa de preselectie a calitatii manualelor. Este ceea ce UER solicita de 15 ani, si anume ca MECS sa se ocupe doar de evaluarea de calitate a proiectelor de manuale. Iar continuarea procedurii nu ar trebui sa fie o licitatie propriu-zisa, ci o achizitie descentralizata a manualelor de pe piata libera, realizata de scoli, pe baza unui buget alocat, a selectiei facuta de cadrele didactice si a unei protectii sociale veritabila pentru elevii din familiile cu posibilitati financiare reduse, asa cum este pretutindeni in Europa”.
Directorii de școli pot influența decizia
UER atrage atenția CNEE ”sa asigure tuturor cadrelor didactice conturi de acces la sistem, nu numai directorilor de scoli, care pot influenta decizia. De fapt, ministerul trebuie sa respecte art.69 din Legea educatiei nr.1/2011, care prevede urmatoarele: „Cadrele didactice selectează şi le recomandă elevilor, în baza libertăţii iniţiativei profesionale, acele manuale şcolare din lista celor aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului care vor fi utilizate în procesul didactic.” Deducem de aici ca nu este vorba de manuale deja achizitionate de minister, ci de o lista a proiectelor aprobate pentru calitatea continutului. Iata inca un argument care ofera baza legala ca ministerul sa renunte la metoda paguboasa a licitatiei prin SEAP, care a compromis un proiect important al reformei in educatie”.
Lasa un raspuns