Cu toate că în ultimele luni recomandările preventive au fost intens mediatizate cu sprijinul mass-media, modurile de operare ale infractorilor fiind prezentate tocmai în scopul de a informa cetăţenii şi a-i responsabiliza, în continuare sucevenii, în special persoanele vârstnice, cad victime ale înşelăciunilor.
La data de 03 septembrie, la ora 16.00, o femeie de 79 de ani, din municipiul Suceava, a sesizat poliția despre faptul că a fost înşelată de persoane necunoscute, cu suma de 4 mii de lei şi 500 euro, sub pretextul că nepotul său ar fi provocat un accident de circulaţie.
Din cercetări, polițiștii au stabilit faptul că în ziua respectivă, în jurul orelor 11.00, în timp ce se afla la domiciliu, persoana vătămată a fost apelată pe telefonul fix de un bărbat care s-a prezentat ca fiind nepotul său şi care, plângând, i-a adus la cunoştinţă că a provocat un accident de circulaţie, lovind o femeie pe trecerea de pietoni, după care un alt bărbat, care s-a recomandat ca fiind avocatul nepotului, i-a solicitat femeii suma de 4 mii de lei, pentru operaţia victimei.
Astfel, în jurul orei 12.00, persoana vătămată s-a întâlnit în zona unui oficiu poștal din localitate cu un bărbat necunoscut, căruia i-a înmânat suma cerută. La scurt timp, victima a fost din nou contactată pe telefonul fix de cei doi care i-au mai solicitat încă 4 mii de lei și întrucât nu mai avea bani, partea vătămată s-a împrumutat de la o vecină cu suma de 500 euro, pe care a înmânat-o aceluiaşi bărbat. Ulterior, fiind vizitată de vecina care i-a împrumutat suma de 500 euro, persoana vătămată şi-a dat seama că a fost victima unei înşelăciuni.
În cauză a fost întocmit dosar penal, sub aspectul comiterii infracţiunii de înşelăciune, cercetările fiind continuate în vederea identificării autorilor și recuperării prejudiciului.
Poliţiştii suceveni adresează următoarele recomandări tuturor cetăţenilor contactaţi de astfel de falşi avocaţi sau „binevoitori”: verificaţi orice informaţie prin care vi se solicită telefonic să trimiteţi bani prin terţi/mandat postal/ virament bancar unor rude, despre care vi se spune o poveste, de obicei impresionantă; sesizaţi cea mai apropiată unitate de poliţie, cereţi sfatul unui poliţist sau apelaţi la telefonul de urgenţă 112; nu oferiţi niciun fel de date cu character personal prin intermediul convorbirilor telefonice; nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice; nu daţi crezare veştilor prin care aţi fost anunţaţi că sunteţi „fericiţii” câştigători ai unor concursuri; nu achitaţi niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii.
Lasa un raspuns