În luna noiembrie a anului 2017, 13 avioane au fost nevoite să aterizeze la Iași deoarece sistemul ILS de pe Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava nu era operațional, conform celor de la ROMATSA. În cursul conferinței de presă, președintele CJ, Gheorghe Flutur, a anunțat că începând cu 4 ianuarie 2018 sistemul de navigare pe timp de ceaţă, cat. II, a primit toate autorizările necesare.

În 2016  ROMATSA preciza că „a finalizat cu succes instalarea Sistemului de Aterizare Instrumentală de Precizie (ILS/DME) la Aeroportul Internaţional „Stefan cel Mare” Suceava. Ulterior, în urma unor probleme care au apărut, în partea a doua a anului trecut, cu privire la ­aero­nave care refuzau să aterizeze la Suceava din cauze ceţii, s-a „făcut lumină” în acest caz, în sensul că ROMATSA mai avea de îndeplinit nişte «proceduri» pentru ca acest sistem de ghidaj de la Suceava să fie recunoscut de toată lumea ca fiind funcţional.

Sistemul ILS/DME va permite aeronavelor să opereze în siguranţă în faza de apropiere finală şi aterizare în condiţii de vizibilitate redusă pe direcţia 34 a pistei aeroportului sucevean.

Investiţia în acest sistem se ridică la valoarea de 4.346.722 lei, fiind prevăzută în Planul Strategic al ROMATSA şi este o parte din planul regiei de a asigura toate aeroporturile din România cu astfel de sisteme de aterizare de precizie.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.