În ultima perioadă au început să apară diferite magazine aparținând lanțurilor mari de supermarketuri care testează și implementează plata la automate, plata cu telefonul sau chiar prin intermediul amprentei. Aceste schimbări au fost întâmpinate cu reacții diverse de către cumpărători. Conform unui studiu recent derulat în Statele Unite, variabile importante în adoptarea acestor noilor tehnologii din supermarketuri sunt vârsta și perspectiva asupra progresului. 

În caz că ai nevoie de mai multe informații ca să îți faci o părere, iată mai jos câteva caracteristici pe scurt ale celor două opțiuni de plată:

  1. Plata la casier

Dacă ești un mic antreprenor ce deține un magazin fizic, plata la casier este metoda clasică pe care probabil ai ales-o. Aceasta presupune angajarea unei persoane pentru scanarea produselor cu ajutorul unui cititor cod de bare online și care apoi se va ocupa și să încaseze suma necesară pentru achitarea cumpărăturilor. În cazul în care există erori pe etichetele produselor sau apar întrebări legate de promoții și oferte, clientul poate afla mai multe detalii despre acestea cu ajutorul casierul cu care intră în contact. 

Conform studiului citat, procentul persoanelor de peste 34 de ani care preferă plata la casier este mai mare, una dintre explicații putând fi lipsa de familiaritate cu noile tehnologii sau interfețele mai puțin prietenoase ale acestora. 

În același timp, întrebări de natură etică sau socială apar atunci când este adusă în discuție înlocuirea angajaților cu mașini. Indiferent de vârstă, există cumpărători care preferă interacțiunea cu alte persoane și încurajează păstrarea acestor locuri de muncă. La o privire mai atentă, este ușor de observat că, sub promisiunea economisirii câtorva minute, tendința supermarketurilor este de a-și reduce costurile prin reducerea numărului de angajați și prin încurajarea clienților de a înlocui munca acestora. 

  1. Plata la aparat

Dacă obișnuiești să îți faci cumpărăturile după programul de muncă sau în weekend-uri, probabil ți s-a întâmplat de câteva ori să ajungi la casa de marcat și acolo să te întâmpine un angajat obosit, supărat sau neatent. În momentele aglomerate, după o lungă așteptare la coadă, nu mereu avem parte de tratamentul pe care îl așteptăm și, din cauza acestor inconveniente, am face orice să evităm experiența cumpărăturilor.

Dacă te regăsești în această situație des, o soluție pentru tine poate fi plata direct la automate. Astăzi există numeroase supermarketuri în care poți plăti produsele direct la mașini speciale care să îți scaneze produsele și apoi să proceseze plata lor. Tot ce trebuie să faci este să cauți casele speciale unde, prin intermediul unui sistem self-service, poți juca singur rolul obișnuit al casierului. Principalul avantaj al acestei metode este economisirea timpul pe care îl stai la coadă. 

Dacă ești un early-adopter pentru cele mai noi tehnologii, poți căuta și magazinele în care este implementată deja plata prin amprentă: o alternativă pentru casele de self check-out, această soluție rămâne o opțiune valabilă pentru posesorii de telefoane fără NFC care nu pot plăti cu telefonul.

Prin urmare, automatizarea proceselor poate fi privită precum un progres tehnologic, dar realizat fără grijă față de comunități și oameni, pot adânci și mai mult diferențele economice dintre clasele sociale.

 

sursa foto: shutterstock.com

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.