Directorul Aeroportului Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuța, a anunțat, vineri, 13 ianuarie, că este a patra zi consecutivă cu ceață densă care duce la imposibilitatea de a opera zborurile regulate. Ioan Măriuța a subliniat că ceața este sub limita minimă a sistemului ILS, dispozitiv care aduce aeronavele la aterizare pe vizibilitate scăzută.
„Ca urmare și astăzi, dacă nu se îndreaptă vremea, va trebui să redirecționăm aeronavele. Aeroportul Suceava este dotat cu ILS de categoria II, performant de altfel. Acest sistem se mai găsește pe aeroporturile din Cluj, Iași, Satu Mare, Baia Mare, Craiova sau Constanța, iar singurele aeroporturi care au ILS-uri mai performante sunt cele de la Timișoara și Otopeni, dar și chiar cu aceste sisteme nu de puține ori au fost redirecționate aeronavele la aeroporturile de rezervă. Menționez că noi depunem eforturi permanente de a îmbunătăți serviciile de navigație aeriană, împreună cu Romatsa. Chiar în această săptămână a fost o delegație de la Romatsa aici. Împreună dorim să implementăm proceduri de operare pe GPS, proceduri care vor fi alternative la sistemul de navigare de tip ILS. De asemenea, Romatsa are în programul de investiții pentru anul 2023 modernizarea ILS-ului de la Suceava ce va trece la categoria III cu caracteristici identice cu cel de la Otopeni”, a declarat directorul Aeroportului Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuța.
Acesta speră ca până la sfârșitul anului să fie finalizată cu succes upgradarea sistemului ILS.
În ceea ce privește situația din Aeroport, Ioan Măriuța a precizat că nu este ușor de gestionat aproximativ două mii de pasageri pe zi și că apar și discuții legate de spațiu, curățenie, parcare sau spațiile comerciale.
„Aș vrea să menționez că spațiile comerciale sunt deschise în permanență și există și un automat care efectuează schimb valutar, iar în parcare avem un angajat care are bani pentru a da rest celor care își parchează mașinile acolo. Imediat ce vremea va permite, din primăvară, Aeroportul implementează un proiect de extindere a parcării auto și se va amplasa și un aparat de plată cu cardul. Avem servicii de curățenie 24/24 de ore executate de o firmă care este monitorizată de serviciile de calitate de la aeroport, dar, din păcate, cu 2000 de pasageri pe zi operațiunea este greoaie. Și, deși s-a suplimentat numărul de coșuri de gunoi, acestea sunt goale, deșeurile fiind aruncate pe lângă coșuri, pe jos, pe spații din aerogară. Referitor la relația cu pasagerul, deoarece suntem condamnați că nu avem o relație apropiată cu pasagerul și nu informăm la timp, trebuie să spun că nu angajații aeroportului sunt cei care comunică sau cei care transmit mesajele de la operatorii aerieni, ci o firmă cu servicii externalizate, Romanian Airport Services”, a conchis Ioan Măriuța.
De cealaltă parte, Marius Paisa, managerul departamentului de deservire pasageri a Romanian Airport Services, a precizat că majoritatea companiilor aeriene au fost afectate de vremea de pe Suceava.
„Este o situație destul de comună. Nu se întâmplă doar la Suceava, ci și pe alte aeroporturi din țară. În cazul Aeroportului Suceava, au fost afectate cursele Tarom, Wizz Air și Ryanair. În primă instanță s-a luat decizia amânării curselor, dar, din cauză că vremea nu s-a îmbunătățit, cursele au fost anulate și redirecționate către aeroporturile Cluj și Iași. Trebuie să punctez foarte clar că noi acționăm după un set strict de reguli puse de fiecare companie aeriană. Oferim pasagerilor informații, în măsura în care sunt disponibile. De fiecare dată când avem o astfel de situație pasagerii beneficiază, în mod obligatoriu, de tot ceea ce înseamnă regulamentul european 261/2004. Trebuie să punctăm, din nou, că decizia de amânare sau anulare a curselor nu depinde nici de aeroport și nici de firma de handling, ci de operatorul aerian. Din câte văd, situația continuă. Noi încercăm să fim proactivi și să oferim suport pasagerilor și organizăm curse spre aeroporturile de rezervă de unde pasagerii din Suceava își continuă călătoria. Avem o colaborare foarte bună atât cu autoritățile aeroportuare, cât și cu firmele implicate în proces”, a declarat Marius Paisa, managerul departamentului de deservire pasageri a Romanian Airport Services.
: revista floare albastra = blue : avem dovada ca niste imbecili inlocuiesc inteligenta ____ care e definitia ” blue music system ” a unui are port ??? ! :20h22’13ianuarie2023:
: revista floare albastra = blue: premiul eminescu 2023 _ mihai grigore ” sakespheare in albastru ” = cea mai inspirata lucrare lirica a mileniului iii : 10h02’am14ianuarie2023 :
: supercomputer _ coloboreaza cu informatiile r fa=b ___ suceava live .13 ianuarie 2023. articolul ” la slatioara_ ” :