Construcţia viitoarei Autostrăzi a Nordului, care face legătura între judeţul Satu Mare şi Suceava, va începe de la Satu Mare. CNAIR a primit trei oferte la licitaţia pentru proiectarea drumului expres Satu Mare – Oar.
După autostrăzile de legătură cu Ungaria prin vămile Nădlac (A1) şi Borş (A3), România ar putea avea încă o şosea de mare viteză care se va continua în ţara vecină. Este vorba de Drumul Expres Satu Mare – Oar, parte din viitoarea “Autostradă a Nordului” (DX Satu Mare – Baia Mare – Suceava).
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit trei oferte la licitaţia pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi Proiectului Tehnic de Execuţie pentru Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria). Cele trei oferte depuse provin de la: 1. Search Corporation 2. Asocierea 3TI Progetti Italia – Ingeneria Integrata – Eurocerad 3. Asocierea Explan – Atelier RVD – Cadsil.
Ofertele urmează să fie evaluate până pe 25 mai 2020, potrivit datelor din platforma de achiziţii publice SICAP. Licitaţia a fost lansată pe 8 octombrie 2019, iar valoarea estimată a contractului variază între 4,08 milioane de lei şi 5,57 milioane de lei, fără TVA. Achiziţia este finanţată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructrură Mare (POIM).
De asemenea, amintim că CNAIR a lansat pe 6 noiembrie 2019 licitaţia de “Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteza Baia Mare – Suceava”. Despre acest proiect se discută încă din 2015, când mai mulţi parlamentari PNL au pledat pentru introducerea în Master Planul de Transport a unei Autostrăzi a Nordului, care să lege Satu Mare de Baia Mare, Dej, Bistriţa, Vatra Dornei şi Suceava.
Lasa un raspuns