Deputatul PNL de Suceava, Angelica Fădor i-a adresat o întrebare ministrului pentru românii de pretutindeni, Natalia-Elena Intotero, cu privire la  cursul de Limbă, Cultură și Civilizație  Românească pentru elevii din diaspora.

Potrivit deputatului Sucevean, la capitolul “Politici în domeniul educației” al Programului de Guvernare 2018-2020 se menționează implementarea principiului egalității de șanse în educație, îmbunătățirea performanțelor educaționale, abilităților și competențelor tuturor copiilor și tinerilor, prin accesul la un sistem de educație de calitate, relevant și incluziv. Una dintre măsurile cuprinse  la acest capitol este ”Învățarea limbii române, a elementelor de istorie și civilizație românească –  un drept pentru orice român”.

Astfel, Guvernul își propune „sprijinirea comunităților de români din străinătate, pentru o reintegrare facilă la întoarcerea în țară, prin creșterea cu 100% a numărului de elevi participanți la cursul de Limbă, Cultură și Civilizație  Românească.

„Conform declarației dumneavoastră din iulie 2018 „avem cursuri de limba română din partea Ministerului pentru românii de pretutindeni, cursuri desfășurate prin intermediul mediului asociativ, al școlilor duminicale în special prin implicarea cultelor, dar și cursurile din partea Ministerului Educației Naționale prin intermediul Insitutului Limbii Române. Sunt gratuite. Fiecare familie care dorește să beneficieze, copiii acestora, de cursuri în limba română este important să ia legătura cu reprezentanții misiunii diplomatice ai consulatului din zona de apartenență…”, îi transmite deputatul Angelica Fădor, ministrului pentru românii de pretutindeni.

În fapt, deputatul sucevean dorește să afle care este numărul copiilor românilor care locuiesc în diaspora, precum și în comunitățile istorice/tradiționale din țările aflate în vecinătatea României, care au urmat aceste cursuri propuse de Guvern.

„Vă adresez această întrebare în calitatea mea de membru al ”Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării” și vă rog să îmi comunicați, care este numărul de copii ai românilor care trăiesc în diaspora și în comunitățile istorice/tradiționale din țările aflate în vecinătatea României, care au urmat astfel de cursuri în 2018. De asemenea, vă rog să îmi spuneți, pe baza datelor pe care le dețineți, dacă au beneficiat de cursurile de limba română elevi care provin din familii plecate din județul Suceava”, a conchis deputatul sucevean.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.