Liderul județean al partidului Pro România, deputatul Cătălin Ioan Nechifor, îi dă o replică președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, în legătură cu apelul acestuia către clasa politică suceveană pentru a se ralia la dorința de a avea autostradă.

„În primul rând aș întreba ce ar mai fi de făcut pentru că în acest moment legea a trecut în unanimitate prin Parlament și  a fost promulgată de președintele României, Klaus Iohannis, iar Guvernul este obligat ca în termen de 30 de zile să pună în operă procedura de proiectare, licitație și execuție, titularul fiind Ministerul Transporturilor, dar cu bugetare de la Guvern”, a declarat Nechifor.

Potrivit acestuia, la nivelul Comisiei Europene, prin vocea comisarului pentru politicile regionale Corina Crețu, această autostradă are și finanțare și nu o finanțare oarecare, ci una care este în bugetul 2016-2020.

„Nu văd care ar fi problema. Că nu o face Guvernul, că nu vrea ministerul nimic – asta o știm cu toții, dar întrebarea legitimă este ce putem face cu toții. Mă tem că singurele soluții sunt fie să dăm jos Guvernul, ceea ce s-a încercat la finalul anului dar nu s-a reușit, pentru că nu sunt suficiente voturi pe partea opoziției, fie să așteptăm alegerile la termen, adică cele parlamentare, sau, într-o conjunctură mai favorabilă, odată cu noul președinte, ales în toamna acestui an, să avem moțiune de cenzură care să și capaciteze voturile opoziției și a unora nemulțumiți din PSD și în felul acesta să schimbăm Guvernul. Nu văd ca actualul Guvern PSD ALDE să înceapă această autostradă, pentru că acest guvern nu a făcut nimic pe partea de autostrăzi și drumuri express”, a mai declarat Nechifor.

Parlamentarul sucevean a explicat cu acte de pe site-ul Ministerului Transportului că ministerul avea în vedere în perioada 2014-2020 implementarea mai multor autostrăzi și drumuri exprese.

Potrivit liderului Pro România filiala Suceava, Master Planul de transporturi gândit de ministrul Vasile Rus și transpus în decizie guvernamentală pe vremea lui Cioloș, a rămas undeva în adormire, în perioada guvernelor Grindeanu, Tudose și Dăncilă.

„Drumurile expres de la București la Suceava  aveau o perioadă de implementare între 2016-2020, acum suntem în 2019 și nu s-a început nimic fizic în teren, ca să nu mai vorbim că nu s-a creionat nicio rută, nicio expropriere, sau cumpărare de teren de către cei inițiați. Această hartă există doar în carioci iar în realitate nu au niciun plan”, a  spus Cătălin Nechifor.

Acesta a menționat și faptul că, pe autostrada Tg. Neamț -Iași Ungheni, care are termen de finalizare 2020, nu se lucrează și nici nu există vrun capăt de autostradă.

„Suntem 65 de semnatari care am depus un proiect de lege și vrem să construim, tot din bani europeni, Autostrada Nordului, autostradă care pleacă din Suceava, trece prin Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, merge către Bistrița Năsăud, Baia Mare, Satu Mare și intră în Petea. Considerăm că este o propunere viabilă, pentru foarte multe motive: ca și distanță kilometrică e mai scurt acest traseu, din Suceava și până la frontiera de vest, cu circa 140 de kilometri. Nu trebuie tratat politicianist acest demers. La fel cum eu l-am luat foarte în serios pe cel făcut de domnul Flutur, chit că e campanie electorală, chit că poate m-aș fi așteptat ca domnul Flutur să fi venit vineri în fața noastră să ne arate cu carioca ce a făcut până acum, pentru că au trecut aproape trei ani de mandat, și la domnia sa și la domnul Stan, și chiar vreau să îi rog să ne prezinte, ca să putem să programăm pentru viitor cele mai bune racorduri la autostradă, să știm pe ce ne putem baza. Ce au făcut atât cei care sunt la guvernarea locală, mă refer la domnul Flutur și la domnul Lungu, dar și cei care sunt la guvernarea centrală, și aici e de menționat domnul Stan, în principal”, a conchis liderul județean al partidului Pro România, deputatul Cătălin Ioan Nechifor.

Potrivit acestuia,  Autostrada Nordului are și corespondent în Ungaria, unde autostrada M3 este foarte aproape de Petea, de Satu Mare în timp ce cealaltă variantă de autostradă este mai lungă și are și un traseu sinuos.

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.