Deputatul sucevean Daniel Popescu, ales în Circumscripția electorală nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul și reședința în afara țării, a interpelat Ministerul Transporturilor și a adus la cunoștința ministrului Transporturilor starea dezastruoasă de igienă a utilităților și serviciilor publice din incinta aeroportului Henri Coandă din București. Totodată, deputatul USR a solicitat informații cu privire la măsurile pe care le are în vedere administratorul aeroportului – Compania Națională Aeroporturi București, cu privire la remedierea acestei situații. În răspunsul formulat, Ministerul Transporturilor a oferit o serie de informații care merită transmise spre informare publicului.
Interpelarea formulată de deputatul Daniel Popescu se înscrie într-un context în care în mediul on-line s-au răspândit o serie de imagini care arată starea regretabilă de degradare și de lipsă de igienă a utilităților din interiorul aeroportului internațional Henri Coandă. Deputatul USR a constatat personal acest lucru cu ocazia unor deplasări și a atras atenția ministrului asupra faptului că remedierea stării de fapt este imperios necesară și trebuie făcută urgent prin prin măsuri foarte concrete – începând cu cele simple și puțin costisitoare și terminând cu investiții de anvergură.
În răspunsul primit, Ministerul Transporturilor a precizat faptul că grupurile sanitare din cadrul terminalelor de pasageri au fost amenajate la nivelul anilor 1998 și au suferit reparații până în anul 2002. Capacitatea acestora a fost dimensionată la nivelul de trafic de persoane înregistrat în acei ani – și anume 3,5 milioane de pasageri. În prezent, traficul pe an este de aproximativ 13 milioane de pasageri, aproximativ 7 milioane de călători trecând anual prin sala de preluare a bagajelor. În condițiile în care numărul de grupuri sanitare a rămas același, problemele de igienă publică au devenit îngrijorătoare, motiv pentru care a fost declanșată o procedură de achiziție publică pentru atribuirea contractului de curățenie interioară. Aceasta a fost adjudecată și ulterior contestată, iar în prezent se află în derulare un contract de urgență, care se poate prelungi până la soluționarea contestației de către structurile abilitate.
Ministerul Transporturilor a mai făcut precizarea că, anterior acestui contract de urgență, Compania Națională Aeroporturi București a avut un contract de prestări servicii de o durată de 6 luni cu o agenție de curățenie care s-a dovedit a nu avea capacitatea necesară pentru a derula activitatea de curățenie la standardele impuse prin contract. Actualul prestator de servicii de igienă a remediat situația anterioară și se află sub atenta monitorizare a CN Aeroporturi București pentru îndeplinirea cu strictețe a angajamentelor asumate.
Pe lângă cele prezentate mai sus, Ministerul Transporturilor a menționat că reprezentanții CN Aeroporturi București au aprobat un plan de măsuri pentru intensificarea acțiunilor de curățenie interioară și a controlului acestora în aeroportul Henri Coandă. Acesta prevede, printre altele, asigurarea parametrilor de calitate în ceea ce privește operațiunile de curățenie în funcție de obiective și de traficul de pasageri, prioritatea 0 fiind grupurile sanitare.
În marginea celor prezentate mai sus, deputatul USR Daniel Popescu este de părere că aeroportul Henri Coandă este un punct de maxim interes pe harta transporturilor din România și trebuie tratat ca atare. Acesta se bucură de o deschidere internațională deosebită în raport cu alte aeroporturi și este preferat de foarte mulți români care lucrează în străinătate, în defavoarea aeroporturilor locale, cum este cel din Suceava. Foarte mulți cetățeni din nordul și estul Moldovei, de exemplu, preferă zborurile cu destinația Otopeni, dat fiind că prețurile biletelor sunt mai reduse, iar oferta de rute înspre și dinspre principalele orașe din Europa este mult mai largă în comparație cu cea a altor aeroporturi din țară. Este deci vital ca Otopeniul să fie adus la standardele de igienă pe care le reclamă poziția sa de prim în rang în ierarhia celor mai tranzitate aeroporturi din țară.
Lasa un raspuns