Începând cu anul 2014, cărţile de identitate vor include şi datele aferente cardului naţional de asigurări de sănătate. Acest lucru se arată în Legea nr. 235/2013,publicată recent în Monitorul Oficial şi intrată luni în vigoare.
În actul normativ citat se precizează „Cartea de identitate conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, date aferente cardului naţional de asigurări sociale de sănătate (…) precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă”.
Acest lucru înseamnă că, pe lângă datele personale prevăzute deja de lege (nume şi prenume, sex, cetăţenie, data şi locul naşterii, semnătura olografă, fotografia, CNP şi adresa de domiciliu a titularului), cartea de identitate va conţine şi numele, prenumele, precum şi codul numeric personal ale asiguratului, codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate şi numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de sănătate.
În plus, în mediul de stocare electronică, ce asigură funcţionalitatea cărţii de identitate ca şi card naţional de asigurări sociale de sănătate, vor fi înscrise şi diagnosticele medicale cu risc vital şi boli cronice, grupa sanguină şi Rh, acceptul exprimat, în timpul vieţii, pentru prelevarea de organe, ţesuturi şi celule, după deces şi datele de identificare ale medicului de familie.
Distribuţia cardurilor va începe imediat după personalizarea acestora, urmând a fi transmise caselor de asigurări de sănătate judeţene. „În prezent, se discută cu medicii de familie posibilitatea de distribuire a cardurilor către asiguraţi prin intermediul acestora, cu atât mai mult cu cât iniţializarea cardurilor se va face, de asemenea, de medicul de familie”, a explicat biroul de presă al CNAS.
Lasa un raspuns