Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (F.S.L.I.) cere Ministerului Educației să facă o verificare a modului în care s-au formulat subiectele de la examenul de definitivat din acest an, dar și baremul de corectare. Subiectul de psihopedagogie de anul acesta a constat în abordarea unei teme din cele optsprezece prevăzute în programă. Asta nu i-a surprins cu nimic pe cei care au învățat. Ambiguitatea există în barem, potrivit căruia candidații ar fi trebuit să dezbată și alte teme.

Federația noastră a primit o serie de plângeri de la profesorii care au susținut acest examen, în ceea ce privește neconcordanța între subiectul numărul 3 din programa de psihopedagogie și baremul de corectare, care prevede tratarea subiectului altfel decât în programă.

”Este nedrept să ne batem joc de tinerii, și așa puțini, cu vocație pentru învățământ. Este inadmisibil ca la un astfel de examen să fie făcute greșeli la modul de notare. Programa pentru examenul de definitivat este oricum foarte stufoasă, iar candidații au la dispoziție numai patru ore pentru a rezolva subiectele, nota minimă fiind 8”, a explicat președintele F.S.L.I., Simion Hancescu.

Mulți dintre cei care au susținut definitivatul în această vară sunt, de asemenea, nemulțumiți, că nu li se mai iau în considerare notele de la inspecțiile din timpul anului și că, până acum, susțineau examenul în trei zile, iar nota minimă era 6, iar acum, cu aceeași materie, au la dispoziție numai 4 ore, iar nota minimă este 8.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.