Inspectoratul Școlar Județean Cluj propune ministerului Educaţiei să renunțe la calificative în învățământul primar, propunând ca alternativă „evaluarea descriptivă”.

Motivând că aceste calificative „au fost o pricină de sminteală pentru mulţi”, reprezentanții ISJ Cluj i-au propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în clasele primare.

”Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat Anicuța Todea, inspectorul pentru învățământul primar din Cluj.

Aceasta a explicat că, în școlile din județul Cluj, învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar.

”Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, a explicat Todea, potrivit edupedu.ro.

Părinţii tot întreabă: ce e bine-le ăla? O fi 7, o fi 8

În ceea ce privește calificativele, inspectorul școlar a precizat că ele se acordă prin aplicarea unor descriptori de performanță și că părinții întreabă cât înseamnă un calificativ de ”Bine”.

”O fi 7, o fi 8? Păi, nu e nici 7, nici 8. Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte”, a adăugat sursa citată.

Todea a explicat că propunerea inspectorilor școlari de la Cluj se referă la faptul că, la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a să se utilizeze evaluarea descriptive. Mai exact, învățătorul să spună nivelul la care se află copilul. Ce competenţe formate are, care sunt în curs de formare și care nu sunt deloc formate. Fără suficient și fără bine, deci fără calificative.

Din ciclul primar superior – adică în clasele a III-a și a IV-a ar urma ca elevii să primească note, scopul fiind ajutarea copiilor în trecerea la ciclul gimnazial.

 

 

 

sursa: www.observator.tv

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.