Începând cu data de 17 iulie 2018 vor intra în vigoare modificările  Legii nr. 248/2005, aprobate prin Legea nr.133/18.06.2018, informează prefectul județului Suceava, Mirela Elena Adomnicăi.

Conform noilor reglementări, termenul de valabilitate al pașaportului electronic este de 3 ani,  pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani,  5 ani – pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani- și 10 ani, pentru persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani.

În vederea fluidizării activității Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, reamintim că se pot face și programări online,  la  adresa www.epașapoarte.ro, pe cele 2 stații de lucru, câte o programare pentru fiecare titular de pașaport. În acest sens, sunt eliberate zilnic  bonuri cu numere de ordine și stabilirea intervalului orar, la sediul serviciului.

În ce privește eliberarea pașapoartelor, pentru a evita aglomerația de la unicul  ghișeu existent în acest sens, se recomandă folosirea facilității de primire a pașaportului electronic la domiciliu, prin C.N. Poșta Română, contra unui cost de 10 lei. Pentru plata taxei se recomandă folosirea celorlalte posibilități de achitare a contravalorii pașaportului: la Trezoreria municipiului Suceava, prin internet banking (cu excepția pașaportului temporar), ordin de plată, CEC Bank, la oficiile poștale din localitatea de domiciliu.

De asemenea, pentru a nu se crea un vid de activitate la prima oră, din cauza  lipsei acestei taxe,  se recomandă  ca primele persoane programate  să aibă taxa achitată, în condițiile în care, la  sediul serviciului există un singur ghișeu de trezorerie, foarte suprasolicitat chiar de la prima oră.

Tot pentru fluidizarea activității la acest serviciu, pentru pașapoarte tempoare la copii sub 14 ani se poate depune cererea de către părinti, aceștia trebuind să prezinte  două fotografii color identice ale minorului, având dimensiunile 3,5 x 4,5 cm, fără a fi necesară prezența acestuia.

Totodată, documentele de călătorie deținute anterior, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat, trebuie prezentate pentru anulare, apoi se distrug de către titular sau  se păstrează în condiții de siguranță, evitându-se pierderea sau furtul acestora, întrucât se pierde timp pentru completarea declarațiilor de pierdere a documentelor anterioare, precum și pentru completarea proceselor verbale de sancționare, în cazul celor aflate în termen de valabilitate.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.