Vremea rezervărilor efectuate exclusiv la sediul agențiilor de turism, cu un teanc de broșuri în brațe, a trecut. Turiștii joacă acum un rol mult mai activ, alegând deseori on-line diversele componente ale unui pachet de servicii, precum hotelul, zborurile, tipul de masă etc.
Noile norme privind pachetele turistice integrează această tendință, actualizând reglementările adoptate într-o epocă în care internetul nu juca încă un rol atât de important, respectiv în anii ’90.
La timpul respectiv, aceste reglementări au adus îmbunătățiri majore, acordându-le cumpărătorilor dreptul de a primi toate informațiile necesare înainte de a semna contractul, dreptul la rambursarea banilor în cazul schimbării anumitor părți ale pachetului, posibilitatea de a transfera o rezervare pe numele altei persoane etc.
De asemenea, normele prevedeau obligativitatea organizatorului de a oferi alternative dacă pachetul nu mai poate fi furnizat.
Noile norme anunțate de instituție propun controale mai stricte în ceea ce privește vânzarea la suprapreț și obligația operatorilor de a transfera reducerile de prețuri în circumstanțe echivalente. Informațiile privind răspunderea trebuie să fie redactate în limbaj simplu. Turiștii vor avea dreptul de a solicita compensații pentru daune morale, în cazul unui concediu ratat din cauza organizatorului. De asemenea, potrivit noilor norme, va fi stabilit un punct unic de contact, la care turiștii să poată apela în cazul în care apar probleme legate de oricare dintre elementele pachetului de vacanță.
În același timp, domeniul de aplicare a normelor se extinde. Astfel, vor beneficia de protecție nu doar cumpărătorii pachetelor prestabilite, ci și turiștii care preferă să creeze un pachet personalizat, combinând elemente diferite furnizate de același agent de turism.
În prezent, aproape 23% dintre turiști aleg pachete de servicii turistice tradiționale, iar 20% aleg pachete personalizate.
Restul de 54% își organizează singuri vacanța si nu fac obiectul acestor norme, dar continuă să beneficieze de protecția pe care le-o oferă normele europene, referitoare la drepturile pasagerilor și la protecția consumatorilor.
Lasa un raspuns