Am ajuns să avem peste zece milioane de mașini electrice pe străzile din toată lumea, de la aproape zero în urmă cu 10 ani. Ce spun producătorii auto, vedem împreună la rubrica USE IT.
Pentru un 2020 lent pentru industria auto, vânzările de mașini electrice au mers chiar extrem de bine. În Uniunea Europeană, de exemplu, una din doua mașini vândute anul trecut a fost electrică sau hybrid. Așa că e destul de clară direcția spre care se îndreaptă producătorii mondiali.
O demonstrează şi primul cel mai important eveniment auto de la declanşarea pandemiei. Salonul auto de la Munchen nu a mai prezentat, așa cum eram obișnuiți, cele mai puternice și rapide mașini de pe piață. Anul acesta producătorii nu și-au mai etalat caii putere, ci mai degrabă autonomia și tehnologiile. Într-un cuvânt – viitorul.
Cecilia Tudor, managing director Renault România: Maşinile electrice, maşinile hibride vor fi viitorul. Numai dacă luăm în calcul restricţiile şi reglementările europene din ce în ce mai stricte. Dar şi dacă mergem mai departe cu raţionamentul, vedem că apetenţa clienţilor pentru vehicule electrice şi hibride a crescut foarte mult
Ron Inbar, producător maşini electrice: Mă întrebi dacă viitorul e electric? Am un fiu de 17 ani şi tot ceea ce vede generaţia lui este despre a fi prietenos cu mediul. Ei nu vor să afle despre poluare, diesel. Ei vor electric. Tinerii vor electric. Asta este realitatea. Şi nimeni nu îi poate opri.
Aşa că nu e de mirare că maşinile electrice au fost starurile salonului. Şi cum „sustenabilitate” a fost cuvântul cheie al evenimentului auto, tehnologiile şi conceptele prezentate au gravitat în jurul acestei idei.
BMW vrea să producă prima maşină 100% reciclabilă
BMW ne-a invitat anul acesta să privim spre viitor. Modelul său i Vision Circular Concept a fost prezentat ca prima maşină 100% reciclabilă. Adică după ce va fi radiată, componentele sale pot fi folosite pentru construirea altor maşini.
Şi Mercedes a vrut să impresioneze, aşa că a prezentat cinci noi electrice la Munchen. Dintre ele, două ies în evidență – SUV-urile EQB și EQG. Dacă EQB promite să fie cea mai accesibilă electrică de la Mercedes, EQG păstrează stilul clasic al clasei G și vrea să ofere stil experiențelor offroad.
Audi, în schimb, a spart tiparele și a prezentat Grandsphere Concept, care arată ca un avion privat al șoselelor. Considerat punctul de pornire pentru planurile mașinilor autonome, Grandsphere vine cu un volan retractabil și un bord plat, care serveşte drept ecran.
Francezii de la Renault nu au ales să ne arate vreun concept care să prefigureze cum vor fi maşinile peste 20 de ani, ci au ales să prezinte o maşină care o vom putea cumpăra chiar de anul viitor. Este vorba despre Megane E-Tech Electric. Şi după cum îi spune şi numele, este un model full electric. Este o combinaţie între un crossover şi un hatchback şi are un look robust, cu detalii de design care atrag privirile. Și, în plus, e compatibil cu toate infrastructurile de încărcare: priză internă, stații publice și stații de încărcare rapidă.9
Iar Mini a regândit cu totul forma maşinii. A venit cu un concept care arată exact ca o sufragerie a viitorului pe roţi. Are inclusiv un aşa numit colţ al relaxării pentru o experienţă completă. Aşa crede producătorul că poate răspunde stilului de viaţă al viitorului.
Mai puţin impresionantă la capitolul tehnologie, dar totuşi o atracţie a Salonului auto de la Munchen, a fost şi Dacia Jogger. Drept inovație, mașina care va fi produsă la uzina de la Mioveni promite să reinventeze automobilul de familie.
Şi dacă tot am vorbit despre maşini electrice, uite şi o inovaţie care promite să pună capăt celei mai mari probleme – încărcarea. O firmă din Israel a prezentat un prototip de baterie care poate fi încărcată complet în doar 10 minute.
Doron Myersdorf, fondator StoreDot: Scopul principal este să o facem aşa. Încărcăm mai rapid şi asta ar urma să schimbe lumea, în ceea ce priveşte energia şi mobilitatea.
Se vorbeşte deja despre producţia în masă, care ar urma să înceapă în 2024. Iar mai mulţi producători auto s-au arătat deja interesaţi de aceste baterii.
Atât pentru azi, dar ne puteţi găsi şi pe site-ul nostru, Observatornews.ro. Ne vedem şi mâine, până atunci nu uitaţi, inovăm prin tehnologie. Use it!, relatează observatornews.ro.
Lasa un raspuns