Alegerile parlamentare se apropie cu pași repezi, iar parlamentarii, încă în funcție, se bat în interpelări și în declarații politice pentru a părea activi în fața electoratului .

Ideea de a face ceva pentru țară și pentru poporul român nu este rea, că doar pentru asta au fost aleși în funcțiile pe care le ocupă în prezent, doar că, acest interes ar trebui manifestat în toți cei patru ani de mandat.

Deputatul PSD Ovidiu Iane, se preocupă de evoluţia firmelor din România, de ceea ce face Petre Guran, secretar de Stat în cadrul Departamentului Politici pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni, de modul în care va fi alocată suma destinată construirii locuințelor ANL, dar și despre modul în care vor evolua transporturile în Europa.

Prima întrebare pe care Ovidiu Iane o adresează ministrului Economiei, Costin Borc, face referire la situația firmelor din România, care nu au o viabilitate foarte mare.

„Un raport al BNR din ianuarie 2016 care tratează trendul şi evoluţia firmelor din România relevă date deja cunoscute la nivel guvernamental, şi anume faptul că avem cel mai mic număr de firme la mia de locuitori din Europa. Durata medie de viaţă al acestora este de 7 ani, iar rata creditelor neperformante a crescut cu peste 25% in ultimii ani”, susține Ovidiu Iane într-o interpelare.

De asemenea, conform deputatului, schemele de ajutor şi facilităţile acordate de către Guvern au vizat în cele mai multe cazuri firmele mari, iar in unele cazuri cele mijlocii. În primii ani de activitate firmele mici nu au un aport considerabil la bugetul de stat, dar acest lucru se remediază odată cu rămânerea lor în piaţă.

„Încă un lucru ce nu trebuie neglijat este că tot firmele mici sunt cele care ocupă o parte semnificativă a forţei de muncă din ţară”, mai susține Ovidiu Iane.

Totodată, Ovidiu Iane reamintește Ministrului Economiei că în lunile mai – august, acesta a anunțat în sectorul public o colaborare între Ministerul Economiei și cel al Finanțelor cu scopul de a elabora o schemă de ajutor ce va viza, în principal dar nu exclusiv, firmele mici.

Având în vedere aceste lucruri, deputatul PSD dorește să afle răspunsuri privind stadiul în care se află Ministrul Economiei cu acest proiect și când anume va fi supus dezbaterii publice. De asemenea, Ovidiu Iane dorește să știe ce alte scheme de ajutor va iniția Costin Borc pentru a veni în sprijinul firmelor mici cu circa 1 – 10 angajați și ce alte măsuri, politici și facilități fiscale va adopta pentru a încuraja intrarea și rămânerea pe piață a firmelor mici.

În ceea ce privește statutul secretarului de stat Petre Guran, deputatul social democrat dorește să afle în ce stadiu se află implementarea ideii de a asigura servicii medicale pentru românii de pretutindeni.

Trebuie precizat că în ceea ce privește alocarea de fonduri pentru construirea de locuințe pentru tineri, deputatul Ovidiu Iane, îl întreabă pe viceprim-ministrul din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), Vasile Dîncu, care sunt județele care vor beneficia de finanțări și dacă județul Suceava se află printre acestea.

De asemenea, Iane dorește să știe care vor fi criteriile aplicate pentru alocarea fondurilor pe fiecare județ, câte locuințe vor fi construite și câte vor fi modernizate sau renovate, precum și care sunt responsabilitățile și obligațiile autorităților locale pentru a accesa aceste fonduri.

Trebuie precizat că, fără doar și poate, deputatul Partidului Social Democrat este foarte bine intenționat, dorind să afle cât mai multe informații despre ce se mai petrece prin țărișoara noastră.

În ceea ce privește întrebarea deputatului Iane, cea referitoare la transporturi, alesul parlamentar a precizat că: „Transporturile în general reprezintă un sector vital pentru economia europeană dar şi pentru cea a statelor membre. Știm cu toţii că fără conexiuni bune, Europa nu va creşte şi nu va prospera”.

Una dintre politicile Uniunii Europene privind infrastructura, vizează crearea unei reţele de transport solide în toate cele 28 de state membre, care să facă legătura între est şi vest şi să înlocuiască actualul mozaic de transporturi.

Potrivit responsabililor europeni, până în 2050, transportul de marfă ar urma să crească cu 80%, iar reţeaua centrală ar urma să conecteze 15.000 de kilometrii de linii de cale ferată modernizate pentru circulaţia de mare viteză.

Nimic de spus. Intenția este bună, însă curios de aflat este răspunsul fiecărui ministru, și mai ales când se vor rezolva toate problemele românilor care, vorba aceea, plătesc la taxe și impozite de le vine acru.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.