Parlamentarii inițiatori susțin că 3 mașini pentru fiecare consiliu local nu ajung pentru toți angajații care trebuie să se deplaseze prin teritoriu, în diferite comune, sate sau zone.
„Calitatea serviciilor publice a scăzut dramatic, în special calitatea controlului autorităților publice locale, pentru că funcționarii publici nu au nici interesul și nici resursele financiare disponibile pentru a face deplasări în teritoriul administrat cu autovehiculul propriu, consumând carburant din propriul salariu”, se arată în expunerea de motive a proiectului legislativ.
Angajații care au nevoie de deplasări în teren sunt din domeniile de asistență socială, de asistență a copilului, a persoanelor vârstnice, inspectorii de control pentru suprafețele agricole și forestiere, de disciplină în construcții, și altele.
Inițiativa prevede ca numărul de mașini alocat pentru fiecare autoritate să fie de cel puțin 4 și cel mult 8 mașini, funcție de zone și populație.
Articol unic
Punctul B din Anexa nr. 3 din Ordonanța nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, se modifică și va avea următorul cuprins:
„I. Norme privind dotarea cu autoturisme
- Autorități ale administrației publice locale:
- Consiliul Geenral al Municipiului București – 8 autoturisme
- Consiliile județene – 7 autoturisme
- Consiliile locale ale municipiilor reședință de județ – 7 autoturisme
- Consiliile locale ale sectoarelor municipiului București – 7 autoturisme
- Consiliile locale ale celorlalte muncipii și ale orașelor cu peste 50.000 locuitori – 6 autoturisme
- Consiliile locale ale celorlalte muncipii și ale orașelor cu mai puțin de 50.000 locuitori – 5 autoturisme
- Consiliile locale ale comunelor – 4 autoturisme”
Parlamentarii susțin că, deși efortul bugetar total ar fi de aproximativ 10 milioane de euro, împărțit pe fiecare autoritate, care ar avea doar două-trei mașini în plus, costurile ar fi de sub 7.000 de euro. Guvernul nu a publicat încă punctul său de vedere cu privire la această modificare legislativă. După ce va trece de Senat, inițiativa merge în Camera Deputaților, care este forul decizonal.
Lasa un raspuns