În primul trimestru al anului 2018, la ghișeele serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple au fost preluate 15.287 de cereri pentru eliberarea paşapoartelor, din care 8.515 cereri pentru paşapoarte simple electronice, iar 6.772 de cereri – pentru paşapoarte simple temporare.

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor din municipiul Rădăuţi și a celor din localitățile învecinate s-a asigurat buna funcționare a unui Punct de Lucru Mobil la Rădăuți, săptămânal, în fiecare zi de marți. Prin acest punct de lucru, în perioada 1 ianuarie 31 martie 2018 s-au preluat 968 cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice și s-au eliberat 849 de același tip.
Raportat la numărul de cereri pentru eliberarea pașapoartelor electronice simple, numărul celor preluate prin punctul de la Rădăuți reprezintă o pondere de 11,4%. Raportat la numărul total de cereri pentru pașapoarte simple, electronice și temporare, cele preluate prin ghișeul menționat au o pondere de 6,3%.

În total, la acest serviciu, în trimestrul I 2018 au fost soluționate validate și aprobate 18311 cereri, din care 15287 prin ghișeu, iar 3024 prin misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate – MDOC, fiind numai pașapoarte simple electronice.

În perioada la care facem referire, au fost emise 14.861 pașapoarte, din care 6.764 pașapoarte simple temporare, iar 8097 – pașapoarte simple electronice.
Prin ghişeul de eliberări paşapoarte al serviciului s-au eliberat și livrat către solicitant 13.051 paşapoarte simple, din care 6.763 paşapoarte simple temporare, iar 6.288 paşapoarte simple electronice. În plus, 793 pașapoarte simple electronice au fost livrate prin curier.

Creșteri semnificative comparativ cu aceeași perioadă a lui 2017

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în trimestrul I din 2018 indicatorii statistici arată o creștere semnificativă a numărului de solicitări. Astfel, numărul total de cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice și temporare, preluate prin ghișeul serviciului, a crescut cu 3939 cereri, ceea ce înseamnă o creștere de 34,7%.
Numărul cererilor pentru eliberarea pașapoartelor electronice a crescut cu 1616 cereri, iar cel pentru pașapoartele simple temporare -cu 2323 cereri. Numărul pașapoartelor temporare eliberate a crescut cu 1378.

Numărul total al cererilor soluționate de SPCEEPS Suceava, prin ghișeu și MDOC, a crescut cu 33,5%, de la 13720 la 18311.
Raportat la trimestrul IV al anului 2017, indicatorii arată, de asemenea, creșteri semnificative, la numărul total de cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple și electronice, prin ghișeul serviciului, creșterea fiind de 25 la sută.
La regimul pașapoartelor, în primul trimestru al anului trecut au fost sancţionate contravenţional 104 persoane și au fost constatate 2 infracțiuni. În acest sens, ca urmare a stabilirii elementelor constitutive ale infracțiunii de fals de identitate și uz de fals, au fost sesizate organele de urmărire penală.

La nivelul SPCEEPS Suceava activitatea de preluare cereri și documente şi de soluţionare a acestora se desfăşoară prin ghişeul serviciului (paşapoarte simple electronice şi temporare) şi prin misiunile şi oficiile consulare ale României în străinătate –MDOC, numai pentru pașapoarte simple electronice.

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.