Conducerea Primăriei Suceava a transmis un comunicat de presă prin intermediul căruia informează că, potrivit unui audit intern, s-a constatat că în perioada 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024 au fost achitate lucrări de salubrizare stradală pe baza de documente neconforme în valoare de 698.897 lei. De asemenea, în aceeași perioadă, s-au achitat lucrări de salubrizare care exced suprafețelor contractate în valoare de 1.188.084 lei. Astfel că unitatea administrativ teritorială a demarat precedurile pentru recuperarea acestor sume.

Redăm integral comunicatul de presă:

„Nu ne plângem, știm ce avem de făcut. Nu vrem să dăm vina pe “vechea moștenire” doar că facem eforturi zi de zi pentru ca administrația locală să recâștige încrederea Sucevenilor. Pentru aceasta avem nevoie de transparență, Sucevenii trebuie să știe ce s-a întâmplat în trecut, ce se schimbă în bine.

  1. Conform Auditului Intern desfășurat în perioada 03.02.2025-31.03.2025 la Serviciul Ecologizare din Primăria Suceava pentru perioada 01.01.2024-31.12.2024, rezultă următoarele concluzii:

–          S-au achitat lucrări de salubrizare stradală pe baza de documente neconforme în valoare de 698.897 lei din care spălat străzi 542.173 lei, cosit spații verzi 119.289 lei, tuns gard viu 37.435 lei

–          S-au achitat lucrări de salubrizare care exced suprafețelor contractate în valoare de 1.188.084 lei din care stropit străzi 1.169.825 lei, curățat rigole 1.458 lei, tuns gard viu 8.678 lei, cosit spații verzi 8.123 lei.

Am demarat precedurile pentru recuperarea acestor sume.

  1. Ca urmare a schimbărilor ce au avut loc la Administrația Piețelor, încasările în luna martie 2025 au fost de 974.149 leifiind cu 38% mai mari față de suma de 711.814 lei încasată în luna martie 2024. Din creșterea totală a încasărilor cu 38%, creșterea de 10,4 % este datorată actualizării tarifelor cu rata inflației, diferența de 27% rezultând din eficientizarea încasărilor.
  2. Tot ca urmare a schimbărilor ce au avut loc la Administrația Piețelor în perioada 01.01.2025-09.04.2025 au fost emise 443 de Autorizații de Funcționare, suma încasată pentru acestea fiind de 198.907 lei.Spre comparație, în anul 2024 au fost emise și vizate 227 Autorizații, suma încasată fiind de 87.728 lei pentru întreg anul. Deci în 3 luni din anul 2025 s-a încasat doar din emiterea Autorizațiilor de Funcționare mai mult decât dublu față de întreg anul 2024.

Statisticile nu par să arate un boom economic în lume, în Europa sau în Clusterul Economic Suceava-Botoșani. Este doar grija administrației Rimbu pentru gestionarea eficientă a banului public.

Implementăm reguli egale pentru toți, reguli care să ducă la ordine.

Am promis! Facem!”

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.