Marți, 19 martie, la sediul Primăriei municipiului Suceava a avut loc o întâlnire între primarii localităților ce fac parte din Zona Urbană Funcțională a municipiului Suceava. Potrivit primarului Ion Lungu, scopul acesteia a fost acela de a stabili cu ce sumă va contribui fiecare unitate administrativ teritorială, pentru partea neeligibilă din proiectul „Sistem de transport public ecologic metropolitan Etapa II”, care va fi depus spre finanțare la ADR Nord – Est.

Trebuie spus că valoarea proiectului este de peste 15 milioane de euro, din care peste 13 milioane de euro sunt bani nerambursabili și aproape 1,7 milioane de euro sunt neeligibili, adică trebuie asigurați de beneficiar.

„Noi ne dorim ca în luna aprilie să depunem acest proiect la ADR Nord – Est. Trebuie spus că suma cea mai mare din totalul celei neeligiblie, respectiv peste 1,25 milioane de euro, va fi suportată de municipiul Suceava, iar orașul Salcea va contribui cu peste 184.000 de euro. Fiecare comună din Zona Urbană Funcțională va trebui să asigure 33.494,78 de euro. Așa cum am spus și altădată, este un proiect pe care vrem să îl dezvoltăm. Noi avem în municipiu rezolvată problema cu transportul electric, dar vrem să asigurăm și în Zona Metropolitană, chiar dacă principalul efort financiar este al municipalității”, a spus primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.

Edilul a subliniat că este nevoie ca cele opt localități să dea două hotărâri de Consiliu Local până pe data de 5 aprilie, cel târziu.

„Nu este simplu. Au fost cazuri când am mers personal în Consiliile Locale din aceste localități, unde am explicat că e spre binele comunității lor să aprobe proiectele. Mă sună câteodată câte un primar și îmi spune că proiectul nu va trece la el și, sigur că, cu autoritatea mea de primar și de președinte al ZUF am mers și am deblocat aceste proiecte”, a adăugat primarul Ion Lungu.

 Trebuie spus că proiectul „Sistem de transport public ecologic metropolitan Etapa II” prevede amenajarea autobazei, achiziția a 15 autobuze electrice de 6 m, sistem alimentare pentru autobuze electrice, respectiv 15 stații încărcare standard
și 8 stații de transport public, un dispecerat, subsistem tiketing, subsistem de informare călători, subsistem de supraveghere video și un subsistem pentru asigurarea accesului la internet.

11 Responses

  1. mihai grigore

    : revista floare albastra = blue: imi aduc aminte de cutremurul din 1977__ eram_ gimnazist_ in scoala nr 1_bosanci _ ziua __ la etajul ii _ in sala de clasa _ in coltul de si al cladirii___ si _ doua rafala__ noaptea__ acasa___

    Răspunde
  2. mihai grigore

    : sa imaginam doi cetateni__ unul in protest cu o lada in fara cj suceava__ si altul__ care __ dupa teoria probabilitatilor a studiat si fizica____

    Răspunde
  3. mihai grigore

    : pe unul il vad la aceasta masa de dialog __ in fotografia acestui articol____ pe celalalt il vad – reinsurat_ lasand ca bunic unui baiat de al lui farina de langa gura humorului si casa___ si facandu- si in cartierul zamca din suceava __ in conac boieresc _cat to ate zilele____ deci ____ cutremur politic___ numai tine teoria__ ca el ” padurarul” __ ca toate obcinile bucovinei__ ca toti muntenii or vota cu el _ ca __ acuma nu mai e muntean _ ci _ sucevean get- beget____mail mult depart are a ii si mai prapastioasa __ prin_ groapa de gunoi de pe mestecanis__ rafala doi a cutremurului politic____

    Răspunde
  4. mihai grigore

    : sa imaginam_ ca _ asemeni excelentei sale domnul lungu_ il lasa in pozitia de candidate la presedentia cj suceava __ pe profesorul doctor in electricitate la universitatea suceveana_ set de catedrala__ membru IEEE – New York____ care at fi scorul politic _ LA alegerile din iulie intre pentiuc radu si moron nicolae – bosancean__ get – beget ???______

    Răspunde
  5. mihai grigore

    :deci_ am spus _ si asta facem acum__ ca ducem o sarma de inalta tensiune de la cerna voda I.ii.iii.iv__ print inelul ilfov al capitalei romaniei= calea de regenerate dupa cutremurul din 1977__ notati domnule visitor presedinte al romaniei – ciuca____zona metropolitana suceava – cernauti- Kiev____ pentru a nu lasa partea aceasta de NATO si EU in bezna bolsevica______

    Răspunde
  6. mihai grigore

    : constitutionalitatea conceptului de ” zona functional a suceava”__ orase si commune_ constitutia romaniei _ impartire administrativa = pe inelul zonei metropolitane suceava __ fiecare district new yorkez___ sat or oras va avea propria baza de transport public_ in primaries ca modul si in marginea bosanciului _ intr- o margine de rapa _ pe coasta varatec spre securiceni _ pe under or trecut stefan cu tatsu – strabunul meu__ la nunta _ reuseni____

    Răspunde
  7. mihai grigore

    : in felul acesta _ nu- I mail ametim si cu o claie de autobuze din china pe sucevei __ cu or fi castiguri si locuri de munca si la privat si la stat__distribuite in system _ echidistant_ big si polidirectional la to ate primariile __ inclusiv la ceadin bosanci __ care _ am prins idea _ print constructive primului zgaraie nori pe rapa de langa podul spre aeroport prelipca – bosanci __ se_ constitute _ in__ nucleul infratirii dintre new york si zona metropolitana suceava____

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.