Procurorii DIICOT au ridicat documente, marţi dimineaţa, de la compania Tarom într-un dosar de delapidare şi constituire de grup infracţional organizat

Marţi dimineaţă, procurorii au ridicat documente de la Direcţia Tehnică a TAROM. Este vorba despre un dosar în care s-a început urmărirea penală in rem, acuzaţiile fiind de delapidare şi grup infracţional organizat.

Potrivit unor surse din anchetă, vizat ar fi Aurel Curdov, secretarul general al Sindicatului National Tehnic TAROM (SNTT), dar şi mai mulţi mecanici.

”În această dimineaţă, procurorii DIICOT – Structura Centrală, împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei de Poliţie Transporturi, au efectuat un număr de 25 de percheziţii domiciliare (14 în Bucureşti, 7 în Ilfov, 2 în Prahova, Dâmboviţa şi Braşov), într-o cauză în care se desfăşoară urmărirea penală in rem sub aspectul săvârşirii de către mai multe persoane a unor fapte de delapidare şi corupţie. De asemenea, în conformitate cu art.170 Cod procedură penală, procurorii DIICOT – Structura Centrală procedează la ridicarea de înscrisuri de la sediul unei companii aeriene şi efectuează o percheziţie la punctul de lucru al unui sindicat”, se arată în comunicatul DIICOT.

Reacţia TAROM

 

”Activitatea TAROM nu este periclitată sub niciun aspect, Direcţia Tehnică a Companiei TAROM îşi desfăşoară în continuare activitatea, iar operarea curselor aeriene se desfăşoară în condiţii normale. Compania Tarom acordă întreg sprijinul organelor de anchetă şi va raspunde cu celeritate tuturor solicitărilor venite din partea anchetatorilor”, arată un comunicat trasmis marţi de companie.

 

Sute de piese de avion ar fi dispărut de la TAROM

 

În 2018, Corpul de Control al Premierului a prezentat un raport după un control la TAROM. În document se vorbeşte despre sute de piese furate din hangare, sloturi orare de zbor cedate pe nimic, management greşit şi directori de multe ori numiţi politic cu experienţă zero în administrarea afacerilor şi în aviaţie. Astfel, TAROM a ajuns să aibă pierderi de zece milioane de euro, iar la fiecare bilet vândut compania de stat rămâne fără 18 dolari.

Furturile de la TAROM sunt la ordinea zilei, se arăta în raportul Corpului de control. Anchetatorii susţin că au descoperit dispariţia a 330 de piese: de la motor auxiliar, la calculator de navigaţie până la cel de presurizare a cabinei.

Paguba oficială este de 34 milioane de lei, dar poate fi mai mare, în condiţiile în care din lipsă de piese de schimb avioanele stau la sol ori întârzie, iar pasagerii au de suferit. TAROM cheltuieşte mai mult cu circa 40 la sută pe avion în propria Direcţie Tehnică decât orice altă companie din Europa, se mai arată în raport.

Sursa: Pro Tv

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.