În Monitorul Oficial nr. 151 din 26 februarie 2016 a fost publicată H.G. nr. 111/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc și pentru modificarea și completarea H.G. nr. 298/2013 privind organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc.

Organizarea şi exploatarea activităţii de jocuri de noroc pe teritoriul României constituie monopol de stat. Statul poate acorda dreptul de organizare şi exploatare a activităţii de jocuri de noroc în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, pe bază de licenţă de organizare a jocurilor de noroc pe fiecare tip de activitate, astfel cum acestea sunt clasificate prin prezenta ordonanţă de urgenţă, şi de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, documente nominale şi limitate în timp, ce vor fi exploatate în mod direct de deţinătorul licenţei.

Prin joc de noroc se înţelege acea activitate comercială care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: se atribuie câştiguri materiale, de regulă băneşti, ca urmare a oferirii publice de către organizator a unui potenţial câştig şi a acceptării ofertei de către participant, cu perceperea unei taxe de participare directe sau disimulate, câştigurile fiind atribuite prin selecţia aleatorie a rezultatelor evenimentelor care fac obiectul jocului, indiferent de modul de producere a acestora.

Jocurile de noroc se clasifică după cum urmează: jocuri loto, pariuri, jocuri de noroc caracteristice activităţii cazinourilor, jocurile tip slot-machine, jocurile bingo, activităţi de jocuri de noroc caracteristice cluburilor de poker.

Licenţa de organizare a jocurilor de noroc se acordă individual, este netransmisibilă şi este valabilă pentru o perioadă de 10 ani de la data acordării, cu excepţia licenţei pentru organizarea jocurilor de noroc temporare, care are valabilitate 3 luni de la data acordării. Autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc se acordă operatorilor economici care deţin sau care solicită în acelaşi timp licenţă de organizare a activităţii şi este valabilă pentru o perioadă de 12 luni de la data acordării, cu excepţia autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc temporare, care are valabilitate 3 luni de la data acordării. Cu excepţia licenţei de organizare şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc temporare, care poate fi prelungită o singură dată, licenţa de organizare şi autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc pot fi prelungite, la cerere, pentru perioade de valabilitate identice cu cea iniţială dacă, anterior expirării, organizatorul îndeplineşte condiţiile privind prelungirea acestora.

Pentru emiterea deciziei de licenţiere/autorizare de către Comitetul de supraveghere al ONJN, organizatorul are obligaţia să pună la dispoziţia Direcţiei generale de autorizare jocuri de noroc copia documentului care face dovada primei plăţi, în orice format – mail, fax, suport hârtie. Eliberarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, după caz, se face cu condiţia ca operatorul economic să prezinte în copie certificată cu originalul documentele care atestă plata taxelor datorate anticipat.

Activitatea de jocuri de noroc de tip slot machine este organizată, după caz, în locaţii specializate sau în spaţii organizate distinct în incinta locaţiilor în care se desfăşoară activităţi economice, în prezenţa fizică a participanţilor, prin intermediul mijloacelor de joc specifice.

Jocurile de tip slot machine se împart în trei categorii:

  • jocuri de tip slot machine cu miză şi câştiguri nelimitate;
  • jocuri de tip slot machine prin intermediul aparatelor electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat.
  • jocurile de videoloterie sau VLT – activitatea de joc de noroc care se desfăşoară prin intermediul unor terminale specializate, care funcţionează numai conectate la serverul central, acesta fiind cel care generează elementul aleatoriu de câştig, rezultatul participării la joc fiind relevat grafic jucătorului prin intermediul terminalului de videoloterie, dexteritatea sau abilitatea jucătorului neavând nicio influenţă/relevanţă în obţinerea câştigului. Jocul de videoloterie se realizează printr-o reţea unitară de terminale cu circuit închis care funcţionează numai conectate on-line la un sistem central la nivel naţional. Validarea şi plata câştigului nu implică terminalul utilizat de jucător.

Numărul minim de mijloace de joc care pot fi exploatate de acelaşi operator economic este de 75 de aparate electronice cu miză şi câştiguri nelimitate şi/sau aparate electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat, inclusiv posturile de joc sau terminale constituite într-o singură entitate.

Activitatea de jocuri de noroc de tip slot machine cu miză şi câştiguri nelimitate este permisă numai în incinta sălilor dedicate de slot machine şi a agenţiilor de pariuri. Sălile dedicate de slot machine sunt spaţiile comerciale înregistrate ca sediu social sau sediu secundar de către organizatorul activităţii, la oficiul registrului comerţului, care respectă cumulativ următoarele condiţii:

  • nu sunt situate în incinta unui aşezământ de învăţământ, inclusiv campusurile aferente acestuia, a unor aşezăminte de cultură, artă, sănătate, cu caracter social, de culte religioase şi altele asemenea sau în perimetrul delimitat destinat acestora;
  • nu sunt situate în spaţii care din cauza amplasării ar conduce la obstrucţionarea traficului sau la limitarea liberului acces către alte locaţii de interes, respectiv intrări în imobile, pasaje pietonale, staţii ale mijloacelor de transport în comun;
  • sunt amplasate şi dotate conform condiţiilor prevăzute de lege pentru prevenirea şi stingerea incendiilor;
  • sunt dotate conform normelor igienico-sanitare în vigoare;
  • sunt asigurate condiţii ambientale corespunzătoare unei bune desfăşurări a activităţii, fără a se aduce atingere liniştii şi ordinii publice, conform prevederilor legale în vigoare.

Mijloacele de joc slot machine cu câştiguri nelimitate se individualizează prin plăcuţe de identificare marcate vizibil, în care vor fi înscrise tipul aparatului, producătorul, seria şi anul de fabricaţie. De asemenea, vor avea, în mod obligatoriu, în dotare contoare electromecanice neresetabile, ce permit evidenţierea unui număr compus din minimum șase cifre, care vor înregistra atât taxele de participare colectate de organizator, cât şi plăţile efectuate către jucători.

Aparatele electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat vor fi autorizate numai dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

  • miza maximă admisă pentru un joc este de 2 lei;
  • câştigul maxim este de 1.000 lei pe fiecare joc distinct. Prin joc distinct (spin) se înţelege orice generare individuală de elemente aleatoare a simbolurilor din tabela de câştiguri a programului de joc, în orice stadiu al jocului (în jocul de bază sau în jocurile bonus);
  • procentaj minim de premiere (Win/Bet): 85%, conform certificatului de verificare tehnică emis de organismele de evaluare a conformităţii;
  • creditul maxim obţinut de jucător este de 1.000 lei, la atingerea acestei valori aparatul blocându-se până la încasarea câştigului;
  • maximum 1.000 lei câştig posibil la jocul de risc (dublaj).

Pentru nerespectarea prevederilor OUG 77/2009 şi a normelor metodologice, textele de lege prevăd amenzi cuprinse între 10.000 – 100.000 lei, suspendarea autorizaţiei, dizolvarea persoanei juridice sau infracţiuni, prevăzute cu pedepse alternative cuprinse între 6 luni  şi 7 ani, în funcţie de gravitatea faptelor.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.