În cadrul Spitalului Județean de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava a fost instalat un sistem de profesional de supraveghere video în sistem închis. Montarea acestuia are ca scop reducerea corupției din cadrul unității spitalicești. Potrivit managerului SJU, ec. Vasile Rîmbu, pentru a evita ca darea și luarea de mită să se mai practice în cadrul unității spitalicești este imprios necesar ca pacienții și însoțitorii acestora să nu apeleze la celebrul „plic” nici pentru „un loc în față” și nici pentru „schimbarea cearșafului”.

„Noi vrem să reducem fenomenul în interior, dar dacă din exterior, indiferent cine, pacientul, aparținătorul, vine să obțină prin orice mijloace servicii medicale preferențiale, nu ajungem nicăieri, la niciun rezultat. Va trebui ca toată lumea să renunțe la niște obiceiuri, la niște reflexe”, a spus Vasile Rîmbu.

Pe de altă parte, reprezentanții Spitalui Județean Suceava sunt conștienți că nu poți eradica o practică veche în doar câteva zile, însă nimic nu este imposibil.

„Aș îndemna să fim judecați prin prisma intențiilor noastre, de a lua în seamă aceste reguli. Eu cred că faptul că încerăm să facem ceva trebuie de luat în seamă și de încurajat. Vom avea foarte mult de lucru, dar cred că o vom rezolva până vom ajunge la situații suportabile. Ținta este ca toți pacienții să fie puși pe sistem de egalitate”, a spus Vasile Rîmbu.

În ceea ce-i privește pe angajații Spitalului Județean Suceava, managerul Vasile Rîmbu susține că unii angajați se simt urmăriți.

„Noi nu urmărim pe nimeni. Urmărim activități și atitudini, nu oameni”, a precizat Rîmbu.

În ceea ce privește faptele de corupție, managerul SJU a precizat că nu vor fi luate în considerate toate zvonurile care circulă, iar pentru a face cercetări este nevoie de dovezi clare.

„Vor fi luate în considerare semnalele serioase, nu presupunerile sau poeziile. Ne ajută foarte mult și monitorizarea. În birourile noastre sunt monitoarele care dau imagini din toate secțiile spitalului”, a spus managerul SJU Suceava.

Reprezentanții unității spitalicești sucevene susțin că o astfel de instituție este una cu un anume grad de risc, fapt ce solicită o monitorizare specială.

„E o instituție cu grad ridicat de risc și trebuie să știi tot timpul cine intră, cum intră, ce atitudine are. Acest sistem de monitorizare nu se adresează doar personalului. Va trebui să fim atenți cu toții. Și cei care dau și cei care sunt lângă cei care dau. Pacientul nu trebuie să dea”, a conchis Rîmbu.

Precizăm că sistemul control acces este un ansamblu de echipamente care au rolul de restricționare, limitare sau filtrare a persoanelor cu drept de acces în anumite zone pentru buna desfășurare a activității instituției. Astfel s-a realizat o infrastructură centralizată de gestionare a accesului în toate clădirile spitalului. S-au instalat 19 centrale de control acces și pontaj. La fiecare intrare, în toate clădirile, precum și pe fiecare etaj al spitalului, toate centralizate în rețea. Accesul va fi permis persoanelor care vor scana cartela și vor introduce de la tastatura centralei de control acces și contaj un cod personal.

Sistemul video este un sistem profesional de supraveghere în sistem închis cu camere video, atât interior cât și exterior. Este utilizat pent monitorizarea accesului pe fiecare nivel, accesului în fiecare secție și holurile acestora, iar la exterior toate zonele de acces în și din clădire, precum și parcările și aleile din jur.

De asemenea, scopul acestui sistem este monitorizarea activității medicilor, asistentelor, infirmierelor și personalului auxiliar din cadrul spitalului. Totodată, va fi observată atitudinea pacienților și a aparținătorilor evitându-se astfel subiectivismul.

În acest sens s-a instalat un sistem de supraveghere video cu circuit închis cu 60 de camere la interior și șapte la exterior. Camerele sunt conectate și centralizate în rețea, iar datele înregistrate vor fi centralizate și stocate pe hard – discuri interne.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.