27% dintre soferi nu stiu ce tip de ulei este in motorul masinii lor – acesta este rezultatul unui studiu. Din fericire, mecanicii vin in ajutor – pana la 71% dintre respondenti declara ca afla despre uleiuri de la ei.

Mai mult de 1/4 dintre soferii chestionati nu stiu ce ulei este in motorul masinii lor – nu pot indica nu numai vascozitatea sau tipul de ulei (de exemplu, sintetic), dar nici macar nu stiu ce marca este. Raspunsurile „Cunosc marca uleiului” (30%) si „Stiu marca si tipul” au fost putin mai frecvente – 29%. Doar 9% dintre respondenti declara cunostinte complete despre marca, tipul si vascozitatea uleiului.

Observatiile arata ca vor exista mai multi soferi cu putine cunostinte despre uleiuri. Si aici vad o zona imensa pentru mecanicii auto, care sunt deja principala sursa de informatii pentru respondenti.

Studiul a aratat ca femeile, mult mai des decat barbatii, solicita sfaturi de la un atelier de reparatii auto sau printre prieteni. La randul lor, barbatii folosesc internetul mai des, ajungand la opinii pe forumuri online sau in social media.

Pana la 71% dintre respondentii studiului indica un mecanic intr-un atelier de reparatii auto ca fiind principala lor sursa de cunostinte despre uleiurile de motor. In locurile ulterioare, respondentii au mentionat prieteni, un vanzator intr-un magazin de piese auto si forumuri de discutii de pe Internet. Este similar la schimbarea uleiului – 62% dintre respondenti il intreaba pe mecanic ce ulei ar trebui sa foloseasca in masina, 40% folosesc manualul si o treime alege acelasi ulei care era folosit in masina inainte. Cand te uiti la raspunsurile celor chestionati, fiecare al doilea barbat respondent citeste manualul, iar acest procent este de doua ori mai mic in randul femeilor.

Cand au fost intrebati de unde ajung sa cumpere ulei de motor, respondentii au indicat cel mai adesea un magazin de piese auto (33%) si un garaj (28%). Alte locuri din care se achizitioneaza uleiuri sunt o benzinarie (14%), internetul (9%) si supermarketurile (8%). 

Studiul arata ca, printre criteriile importante la alegerea uleiului de motor, pretul sau a fost doar pe locul patru (a fost indicat de 27% dintre respondenti).

Este precedat de sfaturile vanzatorului sau ale mecanicului (41%), de recomandarile producatorului de masini (39%) si care ulei a fost utilizat anterior (37%). Interesant – opiniile despre un anumit ulei din forumurile online sunt importante doar pentru unul din zece respondenti. Potrivit respondentilor, marca de ulei are cel mai mare impact asupra starii masinii. Aceasta opinie este impartasita de 82% dintre respondenti, ceea ce reprezinta o rata mai mare decat in ​​cazul anvelopelor sau al combustibilului. De aceea este atat de important sa alegi uleiuri de marca de la producatori recunoscuti, asa cum este Shell Helix 0W de la Elgeka- Ferfelis. Daca te intrebi de ce, atunci este important de mentionat faptul ca aceasta companie este importator si distribuitor autorizat Shell pe piata din Romania, oferind produse de cea mai buna calitate.

Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.