în fața microfonului”trucatorilor de licitații” și nevolnicilor de la SuceavaLIVE, organizatorul Ion Drăgușanul și managerul Viorel Varvaroi înfăptuitorii unor contracte civile precum cele cu nr. 90/05.08.2015, 91/11.08.2015, 95, 96 și 97/13.08.2015, etc. încheiate de Centrul Cultural Bucovina   În conformitate cu prevederile Recomandării nr. 10/2000 a Consiliului de Miniştri al Consiliului Europei, întrucât s-au identificat […]

ion-dragusanul-viorel-varvaroi
în fața microfonului”trucatorilor de licitații” și nevolnicilor de la SuceavaLIVE, organizatorul Ion Drăgușanul și managerul Viorel Varvaroi înfăptuitorii unor contracte civile precum cele cu nr. 90/05.08.2015, 91/11.08.2015, 95, 96 și 97/13.08.2015, etc. încheiate de Centrul Cultural Bucovina

 

În conformitate cu prevederile Recomandării nr. 10/2000 a Consiliului de Miniştri al Consiliului Europei, întrucât s-au identificat fapte generatoare de lipsă de integritate publică şi, de asemenea, s-a identificat necesitatea ca şi alte categorii de personal să beneficieze de prevederile Legii nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, ca lege-cadru pentru personalul din autorităţile şi instituţiile publice, ţinând seama de aplicabilitatea limitată a Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, în anul 2004, Parlamentul României de la acea vreme, a adoptat un act legislativ intitulat Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice intrat în vigoare prin Legea nr. 477/2004.

Prin acest act legislativ s-au reglementat normele de conduită profesională a personalului contractual, norme care sunt obligatorii pentru personalul contractual din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, încadrat în baza prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările ulterioare, cu excepţia persoanelor alese sau numite politic.

Obiectivele codului de conduită urmăresc să asigure creşterea calităţii serviciului public, o bună administrare în realizarea interesului public, precum şi eliminarea birocraţiei şi a faptelor de corupţie din administraţia publică prin reglementarea normelor de conduită profesională necesare realizării unor raporturi sociale şi profesionale corespunzătoare creării şi menţinerii la nivel înalt a prestigiului instituţiei publice şi al personalului contractual, informarea publicului cu privire la conduita profesională la care este îndreptăţit să se aştepte din partea personalului contractual în exercitarea funcţiei, dar și crearea unui climat de încredere şi respect reciproc între cetăţeni şi personalul contractual din administraţia publică, pe de o parte, şi între cetăţeni şi autorităţile administraţiei publice, pe de altă parte.

Principiile care guvernează conduita profesională a personalului contractual sunt prioritatea interesului public, asigurarea egalităţii de tratament al cetăţenilor în faţa autorităţilor şi instituţiilor publice, profesionalismul, imparţialitatea şi nediscriminarea, integritatea morală, dar și deschiderea şi transparenţa conform cărora activităţile desfăşurate de angajaţii contractuali în exercitarea atribuţiilor funcţiilor lor sunt publice şi pot fi supuse monitorizării cetăţenilor.

Alte două dintre principiile care guvernează conduita profesională sunt cinstea şi corectitudinea, principiu conform căruia, …în exercitarea funcţiei şi în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, personalul contractual trebuie să fie de bună-credinţă şi să acţioneze pentru îndeplinirea conformă a atribuţiilor de serviciu, dar și libertatea gândirii şi a exprimării conform căreia personalul contractual poate să-şi exprime şi să-şi fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept şi a bunelor moravuri.

CULTURA SUCEVEANĂ, LA MÂNA POLITICIENILOR

Centrul Cultural Bucovina este un colos de interes public creat de fostul președinte Gheorghe Flutur în luna aprilie 2009 printr-o reorganizare masivă, odată cu includerea în această entitatea Școlii Populare de Artă „Ion Irimescu”, a Ansamblului Artistic „Ciprian Porumbescu” și a Centrului pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiţionale.
Decizia aparent bună de la aceea dată a ajuns să fie contestată de foarte mulţi specialiști și oameni apropiaţi mediului cultural sucevean tocmai datorită impunerii unor directori de către organismul sub autoritatea căruia se află, respectiv Consiliul Judeţean Suceava, organism al căror conducători au un înalt grad de implicare politică. Spunem aceste lucruri și din prisma analizei actuale asupra celor care conduc frâiele acestei instituţii culturale.

Dacă pe vremea lui Gheorghe Flutur, manageri și președinţi ai consiliului de administraţie erau, chiar dacă contestaţi, persoane apropiate domeniului cultural, în actualul mandat al lui Ioan Cătălin Nechifor în toate structurile de conducere sunt membri sau simpatizanţi PSD.

La vârf, în funcţiile de manager, de președinte al consiliului de administraţie și de președinte al comisiei de etică și disciplină sunt nimeni alţii decât doi membri marcanţi ai PSD respectiv, fostul viceprimar de Drăgoiești, economistul Viorel Varvaroi, și vicepreședintele la nivel judeţean al PSD, Teodor Sebastian Sârghe, actualmente consilier personal al președintelui Consiliului Judeţan Suceava. Nimic nu se întâmplă în cultura suceveană fără o aprobare prealabilă a celor doi. Dacă la rândul lor își obţin avizul pentru toate deciziilor luate de la președintele CJ Suceava, asta rămâne de văzut, pentru că, de obicei, Ioan Cătălin Nechifor fie afirmă că nu știe nimic, fie dă din umeri.

NECHIFOR ȘI VARVAROI, PASIVI LA CADRUL LEGAL

Începând cu luna martie 2013 salariatul Centrului Cultural Bucovina, Ion Drăgușanul, angajat în postul de referent și salarizat corespunzător funcţiei de consultant artistic în calitate de organizator al unor evenimente culturale, a început publicarea în spaţiu public a unor articole defăimătoare prin intermediul unei publicaţii electronice de mass-media locală, publicaţie devenită ulterior și partener oficial al evenimentelor înscrise în Calendarul Cultural al judeţului Suceava.

În ediţia de ieri am prezentat câteva dintre acuzaţiile aduse de salariatul Ion Drăgușanul unor factori de conducere și funcţionari din aparatele de specialitate, dar și instituţiilor statului român în care acesta își desfășoară activitatea.

Din punctul nostru de vedere, toate acestea ar fi fost absolut normale dacă s-ar fi bazat pe probe, dacă ar fi fost expuse obiectiv, fără rea-credinţă și fără cuvinte jignitoare, dar și asta, numai în condiţiile în care Ion Drăgușanul nu ar fi deţinut și calitatea de salariat al acestor instituţii pe care le acuză. Datorită calităţii de publicist și editorialist al cotidianului Monitorul de Suceava și proprietar al unei publicaţii electronice de media locală, Ion Drăgușanul este îndreptăţit să afirme lucrurile ilegale de care a luat cunoștinţă prin calitatea lui de jurnalist, dar, datorită calităţii de bugetar contractual, domnia sa ar trebui să respecte mai multe prevederi legislative care au aplicabilitate asupra funcţiei deţinute.

Una din cele mai importante obligaţii ale bugetarilor contractuali este aceea că trebuie să se conformeze dispoziţiilor legale privind restrângerea exerciţiului unor drepturi, datorată naturii funcţiei avute în instituţii publice.

De asemenea, în vederea asigurării unui serviciu public de calitate, bugetarii contractuali, în exercitarea funcţiei au obligaţia de a avea un comportament profesionist, precum şi de a asigura, în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea, imparţialitatea şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice.

Prin actele şi faptele lor, au obligaţia de a asigura și respectarea Constituţiei, legilor ţării şi să acţioneze pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legale, în conformitate cu atribuţiile care le revin, cu respectarea eticii profesionale.

Un alt aspect important, precizat în norme, este acela că personalul contractual are obligaţia de a apăra cu loialitate prestigiul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi de a se abţine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia, angajaţilor contractuali fiindu-le interzis să exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea, cu politicile şi strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual, dar și să facă aprecieri în legătură cu litigiile aflate în curs de soluţionare şi în care autoritatea sau instituţia publică în care îşi desfăşoară activitatea are calitatea de parte, dacă nu sunt abilitaţi în acest sens, sau să nu dezvăluie informaţii care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege, dar și să nu dezvăluie informaţiile la care au acces în exercitarea funcţiei, dacă această dezvăluire este de natură să prejudicieze imaginea sau drepturile instituţiei ori ale unor funcţionari publici sau angajaţi contractuali, precum şi ale persoanelor fizice sau juridice. Bineînţeles, nu au voie nici să acorde asistenţă şi consultanţă persoanelor fizice sau juridice, în vederea promovării de acţiuni juridice ori de altă natură împotriva statului sau autorităţii ori instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea.

În îndeplinirea atribuţiilor de serviciu angajaţii contractuali au obligaţia de a respecta demnitatea funcţiei deţinute, corelând libertatea dialogului cu promovarea intereselor autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea, iar în activitatea lor angajaţii contractuali au obligaţia de a respecta libertatea opiniilor şi de a nu se lăsa influenţaţi de considerente personale, precum și în exprimarea opiniilor, personalul contractual trebuie să aibă o atitudine conciliantă şi să evite generarea conflictelor datorate schimbului de păreri.

Mai mult, relaţiile cu mijloacele de informare în masă se asigură de către persoanele desemnate în acest sens de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, în condiţiile legii, salariaţii ceilalţi fiind reţinuţi în a se exprima public asupra unora aspecte privind interesul instituţiei, fără a avea mandat de reprezentare.

În exercitarea funcţiei deţinute, personalului contractual îi este interzis să furnizeze sprijin logistic candidaţilor la funcţii de demnitate publică și să colaboreze, atât în cadrul relaţiilor de serviciu, cât şi în afara acestora, cu persoanele fizice sau juridice care fac donaţii ori sponsorizări partidelor politice.

Cadrul relaţiilor în exercitarea atribuţiilor funcţiei este foarte bine reglementat, astfel încât în considerarea funcţiei pe care o deţine, personalul contractual are obligaţia de a nu permite utilizarea numelui sau a imaginii proprii în acţiuni sau în scopuri electorale.

De asemenea, în relaţiile cu personalul contractual şi funcţionarii publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi cu persoanele fizice sau juridice, angajaţii contractuali sunt obligaţi să aibă un comportament bazat pe respect, bună-credinţă, corectitudine şi amabilitate.

Personalul contractual are obligaţia de a nu aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi ale persoanelor cu care intră în legătură în exercitarea funcţiei, prin: întrebuinţarea unor expresii jignitoare, dezvăluirea aspectelor vieţii private, formularea unor sesizări sau plângeri calomnioase și mai trebuie, bineînţeles, să elimine din limbaj și comportament oricare forme de discriminare bazate pe aspecte privind naţionalitate, convingeri religioase şi politice, starea materială, sănătatea, vârsta și sexul.

Privitor la folosirea abuzivă a atribuţiilor funcţiei deţinute, prevederile sunt foarte stricte, respectiv angajaţii contractuali au obligaţia de a nu interveni sau influenţa vreo anchetă de orice natură, din cadrul instituţiei sau din afara acesteia, în considerarea funcţiei pe care o deţin.

Nu în ultimul rând, în utilizarea resurselor publice, personalului contractual îi este interzis să folosească timpul de lucru, precum şi bunurile aparţinând autorităţii sau instituţiei publice pentru desfăşurarea altor activităţi, iar personalului contractual care desfăşoară activităţi publicistice în interes personal sau activităţi didactice îi este interzis să folosească timpul de lucru ori logistica autorităţii sau a instituţiei publice pentru realizarea acestora.

ÎNŢELEGERILE JURNALIȘTILOR CU POLITICIENII SE DUC NAIBII CÂND SE ÎNTRERUPE ACCESUL LA FONDURI PUBLICE ȘI NU MAI SUNT FINANŢAŢI <ŢIPARII> PRIN INTERMEDIUL TRUSTURILOR

Una din declaraţiile jurnalistului angajat la stat, Ion Drăgușanul, la începutul anului 2015: „Nu pricep cine-i îndreptăţeşte pe inutilii funcţionari din DNA Suceava să ucidă un om. Pentru că, în fond, asta fac ei, îl ucid, şi fizic, şi civic, pe Florin Sinescu. Ba, din câte am văzut, vor să-l acroşeze şi pe Cătălin Nechifor, alt om curat, dar la care hăitaşii de la DNA caută pofticioşi ca lupii, pentru că, în planul succesului politic, amândoi, şi prefectul, şi preşedintele CJ Suceava, ar însemna nişte <hălci> bune.

În schimb, acum… (vezi foto)

catalin nechifor

catalin nechifor 1

catalin nechifor 3

catalin nechifor 4

catalin nechifor 5

sursa: Ion Drăgușanul

continuarea într-o ediţie viitoare

Despre autor

Postari asemanatoare

One Response

  1. Miscarea_de_cadre

    „Fără îndoială, o gazetă, dintr-un anumit timp, nu înseamnă, prin mărturiile sale partizane, o mărturie deplină şi definitivă, decât în măsura în care aceste mărturii sunt confirmate, ulterior, şi de mărturii identice, dar şi de fapte şi atitudini. Din punctul acesta de vedere, anti-unionismul majorităţii bucovinenilor, cu puseuri interbelice surprinzătoare, dar şi cu un act al unirii ca singură soluţie a alegerii între două rele, este pe deplin confirmat de istoria, nu şi de triumfalismul politic, întotdeauna anihilator de adevăr şi de realitate. Pentru că adevăr şi realitate înseamnă două paliere diferite, deşi reciproc influenţate.”
    Pentru cine este interesat,iată unde voia să ajungă domnul Ion Gâză-Botezatorul,cu marturiile si mărturisitorii săi – să-si justifice abominabila tentativă din “Miscarea Pentru Salvarea Bucovinei”,pentru care va raspunde oricum,oricât ar incerca si el si patronii sai ocultaţi să bage gunoiul sub preş ! La ANTIUNIONISMUL bucovinean,marota,clişeul propagandei ukrainene,panaceul secret utilizat de “autonomiştii” de doi lei,de coloana a V-a a unor interese străine pe care cineva ar trebui să le definească iar altcineva să le sancţioneze , in cele câteva forme de răspundere autonomă acceptate de legea română:disciplinară,administrativă,penală…
    O gazetă obscură precum aceea pe care o mulge dumnealui de pe net,aducând-o frumuşel din condei că,vezi doamne,bucovinenii ar fi fost antiunionişti,chiar nu inseamnă nimic,dar nimic,este un zero tăiat in patru ,tot aşa cum este si dumnealui ,adică un impostor sfertodoct care face pe filozoful istoriei… Căci este ca si cum un anume Balan,candidat de primar la care serveşte dumnealui ca gardian de ţucal,cu bacalaureatul ciordit la 29 de ani,cu CV-ul fabricat in atelierele unor universitari de mucava ,care hodinesc acuma prin cine ştie ce consulat de pe la Bălti sau de la Cahul sau de prin raionul Briceni,s-ar apuca,să zicem,să scoata un volum de comentarii la opera lui Hegel sau să scrie câteva tomuri de filozofie a culturii,incă inainte de a intra in puşcarie,ca să-şi reduca anticipat pedeapsa…
    Deci balivernele dumisale ar fi adevărate pentru că scrie in “Viata Noua”!
    Aşa cum era si in bancul cu Brejnev si pretenul său de la grădiniţă,caruia îi promisese un apartament,apăruse si un articol in “Pravda” care anunţa evenimentul, (ceva de genul …” omul muncii Ivan Ivanovici Drozdenko a primit un frumos apartament de la sovietul local,la ieşirea sa la pensie…”),omul se duce din nou in audienţă la Brejnev ca să reclame ca incă nu a primit apartamentul,acesta nu-l mai primeşte,in schimb primeşte o recomandată cu o instiinţare:
    ” Cetaţene Dozdenko,vă rugam insistent să nu mai colportati stiri false, care tind să arunce o lumină nefavorabilă asupra URSS,pretenţia dvs. că nu aţi fi primit un apartament cu ocazia ieşirii la pensie,este profund neadevarata,exagerată,din moment ce scrie şi in PRAVDA că l-aţi primit!. Vi se aduce la cunostinţa că,pentru reauacredinţă dovedită ,vi se va confisca apartamentul sau contravaloarea sa ,exprimată in ruble!”
    După ce dumnealui a primit una peste bot,o scatoalcă mângâioasă,in chestiunea cu “Miscarea…”,nu s-a lăsat ,aşa cum îi şi este năravul… De aia a şi precizat că se apuca să “scrie” (in realitate să faca revista presei,a ziarului “Viata Noua”…)despre participarea Bucovinei la primul razboi mondial pentru că,vezi doamne,cartea istoricului Teodor Balan, despre Bucovina si primul razboi mondial,ar fi – ţineţi-vă bine! – prea “pro-unionista”!
    In afara de operaţiunea copy-paste,ca să nu piardă şirul,mai face ici colo si câteva scurte comentarii de calibrul celui pus intre ghilimele la inceputul acestei postări,ca să se vadă ca el comite si judecăţi de valoare nu numai procese/judecăţi pentru bani de la stat… Mai rezultă că a ramas cu ceva in cap din studiile sale liceale scremute,anume cu concepţia marxistă despre rolul maselor in făurirea istoriei… Ştie el mai bine,ca plutaş venit de la Plopeni,cum au preferat bucovinenii ,alegând răul cel mai mic,să se unească cu România,unde mai pui ca au trebuit să renunţe şi la ciubucul teritorial care le revenea prin “pacea de la Bucuresti”,după cum zice la “Viata Noua”…
    Această cumplită trădare a interesului national,fie că are sau nu caracter infracţional,această activitate anticonstituţionala care vizează primul articol din Constituţia României ,nu va ramâne numai la nivelul unei analize lapidare,subiectul este prea grav ca sa fie epuizat in registrul frivol in care il impinge domnul Gâză,va fi detaliat corespunzator,in formule accesibile publicului larg…
    Până atunci,iată indemnurile sale din “Miscarea…”:
    „Mişcarea pentru Salvarea Bucovinei
    În aceste condiţii, în baza legitimităţii Acordului de Pace dintre Puterile Centrale şi România, semnat la Bucureşti, luni, 7 mai 1918, acord întărit prin Proclamaţia Unirii („necondiţionată, în graniţele tradiţionale şi istorice”), din 28 noiembrie 1918, cerem respectarea şi reconfirmarea statului administrativ tradiţional şi legitim al Bucovinei, în cadrul noii organizări teritoriale a României, statut legitim garantat, pe plan naţional şi internaţional, prin Pacea de la Bucureşti, din 7 mai 1918….”
    Acest citat este mai mult pentru domnul Nechifor dar si pentru consilierii săi,pentru dumnealui ca garant al intereselor statului român in bucata de teritoriu rămasă din Bucovina,partea sa de sud.. Dezvoltarea analizei pe textul de mai sus ,doldora de inepţii si de instigari la incalcarea Constitutiei,se va face oricum.
    Pentru slujbasii statului alesi,aflati temporar la conducerea CJ Suceava,ramâne intrebarea-cheie: de ce plătim noi astfel de potlogari,cum sunt autorii acestui manifest otrăvit,pe care l-au scos numai de frică din circuitul public,inainte de a produce efecte semnificative?
    Dar mai este acest citat potrivit si pentru elitele indemnate de fariseul si vânzătorul Gâză să se pună in fruntea acestei „mişcari”,ca sa garanteze prin prezenţa lor legitimiatea unei monstruozitaţi… Elitele bucovinene românesti din anul 1918 impreuna cu elitele politice,cu ierarhi bisericesti dedicaţi misiunii lor, au infaptuit actul de dreptate de la 28 nov. 1918,in sfidarea trepăduşilor,fariseilor,vânduţilor,iredentiştilor ruteni,impotriva tuturor duşmanilor neamului românesc,inclusiv cei din presa..
    Elitele actuale,cu excepţii nesemnificative, au lăsat să treacă nesanctionat aceste demers inspirat sau comandat de vechi inamici ai României,asta pentru că nu mai este trendy să fii naţionalist decât pe la guleaiuri si festivaluri ale brânzei şi ale cetinii,inainte de alegeri,îmbracaţi cu bundiţe dotate cu instrucţiuni de folosire…Fireşte ca nu poti raspunde tuturor nebuno-proştilor care scriu,fie si manifeste,însă apar probleme de nuanţă când aceste scrieri sunt facute de un anagajat al statului român,obligat de lege sa fie loial in atitudini si corect in relaţia sa cu statul.
    Oameni de cultură si istorici de mare prestigiu – Ion Nistor,Teodor Balan,Nicolae Iorga,Sextil Puscariu,Dimitrie Dan,s-au pronunţat, in formule consacrate si validate ,asupra actului de la 28 Noiembrie 1918,proclamând:
    “…Unirea necondiţionată şi pentru vecie a Bucovinei în vechile ei hotare până la Ceremuş, Colacin şi Nistru, cu regatul României…”
    Fie si numai pentru imbecila formulare:
    „…în baza legitimităţii Acordului de Pace dintre Puterile Centrale şi România, semnat la Bucureşti, luni, 7 mai 1918, acord întărit prin Proclamaţia Unirii…”
    din textul emanat de acea „mişcare”,domnul gâză ar trebui lăsat la vatră,ca să clocească in calitate de persoana privată tot ce-i trece prin cap.
    Insă nu pe bani publici,stimaţi domni,foşti,actuali si viitori prim-secretari ai CJ Suceava.

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.