Marți, 3 septembrie, directorii unităților de învățământ din județul Suceava au luat parte la Reuniunea de management instituțional de început de an școlar, întâlnire organizată de către    Inspectoratul Școlar Județean Suceava.

În cadrul ședinței de lucru au fost prezentate prioritățile managementului unităților de învățământ la începutul anului școlar 2019 – 2020. Astfel, potrivit inspectorului școlar general al IȘJ Suceava, prof. Gabriela Mihai, directorilor li s-a dat spus să aibă mare grijă de siguranța elevilor în spațiul școlar, în deplasarea cu microbuzele școlare, în zonele în care se continuă reabilitarea clădirilor, etc.

De asemenea, li s-a comunicat directorilor să se îngrijească de sănătatea elevilor, prin a lua măsuri de igienă a spațiilor, prin colaborarea cu cabinetele școlare sau cu cele medicale din localitate, prin verificarea greutății ghiozdanelor, în special la clasele mici, etc.

     „Promit că o să merg cu cântarul în geantă la școli pentru a vedea ce greutate au ghiozdanele elevilor. Fac acest lucru pentru că am văzut cât cânterește un ghiozdan al nepoatei mele și, deși nu sunt expert în domeniu, îmi dau seama că greutatea este prea mare, poate ajunge până la 10 kg. Încă nu m-am gândit la măsurile coercitive ce ar putea fi luate împotriva conducerii unităților școlare, însă, cu siguranță, niciunui director nu-i va plăcea să fie tras de urechi”, a declarat inspectorul școlar general al IȘJ Suceava, prof. Gabriela Mihai.

Potrivit inspectorului școlar general, prof. Gabriela Mihai, ghiozdanul unui elev de clasă pregătitoare ar trebui  să cântărească între 1 și 2 kilograme și, nicidecum o greutate mai mare. Ea a mai arătat că unii elevi sunt aduși la școală de părinți, bunici sau bone, însă nu toți se încadrează în această categorie și, indiferent de cine îi ajută pe elevi să ajungă la școală, ghizdanele acestora nu ar trebui să cântărească mai mult decât permit normele de sănătate.

Aceasta a mai precizat că directorii trebuie să pună accent pe accesul egal și nediscriminatoriu la educație, adică, cuprinderea tuturor copiilor de vârstă școlară în învățământul obligatoriu.

      „Toți copiii trebuie să aibă acces la educație, de aceea, i-am sfătuit pe directori să colaboreze cu asistenții sociali din primării pentru a rezolva situațiile speciale. De asemenea, o astfel de colaborare duce la identificarea acelor copii care nu merg la școală pentru că nu au haine, rechizite sau încălțăminte, situație ce se poate remedia cu ajutorul ONG-urilor. Unul dintre obiectivele noastre este să reducem abandonul școlar”, a adăugat inspectorul Gabriela Mihai.

De altfel, directorii trebuie să aibă în vedere asigurarea tuturor serviciilor educaționale, în conformitate cu nevoile identificate, între care: serularea programelor de tip „Școală după școală”, consiliere psihopedagogică și ședințe de logopedie. De asemenea, managerii unităților școlare trebuie să își definitiveze planul de încadrare a fiecărei școli cu personal didactic calificat.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.