Senatorul PNL de Suceava, Daniel Cadariu, a informat că Autostrada A7 sau „Coloana Vertebrală” a Moldovei reprezintă cel mai mare si avansat proiect de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Tronsonul Ploiești – Buzău presupune a avea aproape 63 de kilometri de autostradă, cuprinzand 6 noduri rutiere, 42 de poduri și viaducte, 159 de hectare de perdele forestiere și 4 parcări special amenajate și securizate, cu infrastructură specifică pentru vehiculele electrice. Astfel, Autostrada A7 va prelua traficul de pe DN2/E85, drum care, în momentul actual, este cel mai periculos drum referitor la accidente din România.
„În urma discuțiilor cu Ministerul Transporturilor și CNAIR reiese că proiectul Autostrăzii A7 este un proiect de „nouă generație”, unde toată partea de proiectare este pusă la punct înainte de licitația pentru execuție. Astfel, cu toate avizele la zi, lucrările în teren vor începe imediat după încheierea contractului de execuție. Totodată, reiese că lucrările din tronsonul Ploiești – Buzău se vor împarți în trei loturi: lotul 1 – A3 (Dumbrava) – DJ100C (Mizil), lotul 2 – DJ100C (Mizil) – DJ203G (Spătaru) și lotul 3 – DJ203G (Spătaru) – DN2B (Buzău)
Tot în urma discutiilor, aflăm că tronsoanele Paşcani – Suceava (61 Km) si Suceava – Siret (59 Km) înca sunt în stadiul de efectuare al Studiului de Fezabilitate şi realizarea proiectelor tehnice, însa se estimează ca finalizarea studiilor pentru aceste tronsoane să se faca pană în luna Iunie a anului 2022”, a precizat senatorul Cadariu.
Acesta subliniat că, deocamdată, datele estimative pentru lansarea licitațiilor sunt:
Tronson: Ploiești – Buzău: Mai – Iunie 2021
Tronson: Buzău – Focșani: Iulie – August 2021
Tronson: Focșani-Bacău: Decembrie 2021
Tronson: Bacău – Pașcani: Octombrie 2021
Lasa un raspuns