Totul vine din antichitatea comunistă, când o vedere fără macarale, buldozere și basculante era crimă împotriva interesului național. Cam pe atunci s-a încetățenit ideea că mormanele de gunoi înseamnă dezvoltare, că molozul este un monument în amintirea constructorilor și că gropile din drumuri contribuie la limitarea pericolului de accidente.
Edilii îndrăzneți au urmat facultăți cu prezența facultativă pentru a fi capabili să irosească banul public cu acte în regulă, pe ronduri de flori, trotuare și borduri, promenade și manifestări culturale, în fine, pe orice în afară de drumurile din orașul care s-a pricopsit cu ei. Probabil că la masteratele acelea de administrație publică singura materie predată este irosirea fondurilor, altfel nu înțelegem cum a ajuns povestea gropii din asfalt varianta românească a poveștii fără sfârșit.
Ne amintim cu neplăcere de săptămânile în care Primăria a refăcut în această primăvară învelișul asfaltic din Suceava. Cozi la semafoare, polițiști care închid sensuri giratorii și încurcă circulația mai tare decât era, rute ocolitoare, tot tacâmul. Când totul a fost gata și ne pregăteam să ne desprindem ochii de melc pe bara de protecție a automobilului, o Regie s-a apucat să schimbe țevi, adică să facă găuri în proaspăta față a drumurilor Sucevei. Acum, nu știm la Suceava, dar în România nu prea poți să faci nimic fără un munte de aprobări așa că nu ne putem explica de ce n-au fost schimbate țevile înainte de reasfaltarea străzilor. De asemenea, este cel puțin ilară ideea că Primăria să nu poată IMPUNE readucerea drumurilor la nivelul de dinaintea lucrărilor, când e foarte simplu ca autorizația de execuție să fie eliberată numai în cazul în care firma beneficiară depune un „performance bond”(garanție de performanță) usturător. Suntem siguri că puși în fața unor pierderi majore, râmătorii de șosele ar fi astupat până acum toate găurile și șanțurile. Probabil că e nevoie ca cineva să-și piardă viața sau să-și distrugă definitiv mașina, e nevoie de câteva zeci de procese pierdute de Primărie ca Lungu să revină din planurile sale pentru 2016 și să se mai uite și la situația dezastroasă în care iarna găsește drumurile din Suceava.
Povestea gropii
Cu toții avem o groapă la geam sau un șanț prost astupat, cei mai fericiți de situație fiind mecanicii auto și vănzătorii de piese de schimb pentru automobile. Dacă n-am fi călătorit și prin alte orașe, poate că am fi considerat și noi că așa e normal.
Lasa un raspuns