După scandalul timbrelor verzi prin intermediul cărora EON a încasat bani necuveniți, pe care a evitat să-i returneze de altfel așa cum fusese stabilit, o nouă problemă apare în curtea monopolului cu pricina.

Au cam trecut anii de garanție a majorității sistemelor de transport și distribuție a energiei electrice și asta se observă din ce în ce mai des prin înmulțirea avariilor care ne lasă pe întuneric. Sigur că avariile sunt un lucru normal, se întâmplă oriunde în lume, dar atunci când se întâmplă de 10 ori în două săptămâni într-un singur cartier apar serioase semne de întrebare în capacitatea EON de a gestiona distribuția curentului electric. Să mai spunem că aceste avarii apar la ceas de seară sau noaptea, deci nu la ore de vârf, într-un cartier de locuințe în care nu există mari consumatori.

Din nefericire, EON consideră că obligația lor contractuală de a ne furniza curent nu este obligatorie, iar statul și organele sale de control par să le dea dreptate, din moment ce nimic nu li se impută acestor căpușe care se hrănesc din nervii noștri. Au învățat o serie de fraze stas cu care răspund la orice problemă, cea mai uzitată fiind – E avarie, se lucrează – sau serviciul respectiv a fost externalizat, nu suntem noi responsabili de greșeala respectivă, dar nu vă putem spune cine trebuia să facă sau să desfacă respectivul lucru, deoarece e secret contractual. În spatele acestor fraze stă o foarte puternică echipă de juriști și avocați, gata să îngroape în termeni juridici pompoși orice gogoașă are nevoie EON să treacă pe post de argument.

Pe omul obișnuit, branșat la sistemul electric, nu-l apără nimeni. Nu contează că EON are obligația să întrețină sistemul de distribuție de asemenea manieră încât să ducă numărul avariilor cât mai aproape de 0, nu contează nici faptul că avariile repetate duc la defectarea aparatelor electrocasnice, tot ce contează este ca noi, consumatorii, să plătim factura la timp, pentru ca șefii EON să poată pleca liniștiți în concediu în Bora-Bora.

Nu sunt atât de nebun încât să cred că acest articol va avea ceva rezultate, dar sper ca oamenii să învețe că au dreptul să spună ce-i deranjează, chiar dacă este evident că să fii cetățean european nu valorează doi bani atunci când e vorba de monopoluri. Se zvonește că un alt furnizor german va intra pe piața românească și mă voi muta la acesta imediat ce va fi posibil, deoarece măcar la început, serviciile oferite vor fi mai serioase, măcar până se învață și aceștia cu balcanismul – merge și așa -.

Să ne bucurăm totuși că deocamdată EON n-a găsit ca cei de la Apa Nova în cazul apei de ploaie, un sistem prin care să ne facă să plătim soarele diurn, dar pe măsură ce sistemele de energie alternativă vor deveni uzuale, sunt sigur că o vor face.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.