Consiliul Judeţean Suceava a rectificat, în şedinţa ordinară, bugetul propriu al judeţului şi a unităților subordonate.

Principalul subiect dezbătut a fost rectificarea cu 10 milioane de lei în minus, a bugetului Direcţiei Judeţene deDrumuri și Poduri. Banii au rămas necheltuiţi şi vor fi orientaţi înspre acoperirea necesarului pentru plata unor proiecte cu finanţare nerambursabilă europeană.

„Având în vedere că plăţile până la sfârşitul anului, pe secţiunea de dezvoltare, aferente proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, se efectuează din venituri proprii, după care se întocmesc cererile de rambursare, pentru a se putea efectua plata, este necesară modificarea prevederilor bugetare la vărsăminte din secţiunea de funcţionare. Pentru rezolvarea situaţiei, suma de 10 milioane de lei poate fi disponibilizată de la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri Suceava, de la cheltuielile aferente întreţinerii şi reparării drumurilor judeţene, sumă care nu mai este necesară a se cheltui până la sfârşitul acestui an”, se precizează în raportul la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului judeţean.

 

„Cum s-a ajuns să nu se cheltuiască cele 10 milioane de lei? Intenția de a fi transferați către secţiunea de dezvoltare, aferentă proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, e bună, dar în momentul când acești bani reprezintă 22% din totalul sumei alocate pentru drumuri județene. În condițiile în care, drumurile din județ arată dezastruos, mă întreb de ce s-a ajuns în situația aceasta?”, a spus Constantin Proboteanu. Acesta l-a mai întrebat pe șeful aministrației județene despre situația drumului dintre Frasin și Ostra.

În replică, președintele Cătălin Nechifor, a spus că pe drumul respectiv s-au făcut intervenții, față de cum era înainte.

„Transportatorii de masă lemnoasă, efectiv își bat joc de noi. Avem în instanță procese deschise cu cei care încarcă, și nu așa puțin, enorm de mult. Sunt acum mașini care cară pe osie 20, 30, 40 de tone, ceea ce înseamnă foarte mult. Avem un plan important pentru acest drum, iar pe cei 43 de kilometri avem un cost de 1 milion de euro pe kilometru, pentru că trebuie făcute șanțuri și alte lucrări de artă, multe lucrări de protejare a acestui drum, iar singura soluție sunt fondurile europene,deoarece noi nu vom avea bani aceștia nici în patru ani. Trebuie să facem drumul acela de la fundație până la final”, a spus Nechifor.

Nechifor a mai afirmat că 32 de companii din județ au fost prinse cu cântarul că au transportat încărcături mai mari decât este legal admis.

„Noi facem acțiuni în cooperare cu Poliția, dar problema este că nu întotdeauna găsim polițiști disponibili. Programul de lucru la Poliția Română este 8 – 16. Dacă transportatorul vine la 16,15, deja nu mai este polițist în comună, la serviciu”, a precizat Nechifor.

Consilierul Gheorghe Iacob a întârit cele spuse de Nechifor, completând că „au fost desființate o serie de posturi de poliție”.

În schimb, consilierul Petru Plăcintă, a precizat că trebuie schimbat modul de control a acestor operatori economici care transportă masă lemnoasă agabaritică.

“Eu am făcut patrulări și la 2 noaptea. Haideți să nu cădem în derizoriu, spunând că poliția închide coșmelia și pleacă acasă. Se pot face grafice, frumos, în colaborare cu Jandarmeria, iar graficul nu trebuie să fie făcut public. Permanența este asigurată la poliție, haideți să nu ne ascundem după deget, că nu se pot opri mașinile”, a spus Plăcintă.

 

 

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.