La Piaţa Mare, din centrul Sucevei, sunt făcute lucrări de modernizare. Mai mult, comercianții nu vor mai sta în frig iarna viitoare. În proiectul de buget pentru acest an a fost alocată suma de 500.000 de lei pentru realizarea sistemului de încălzire a primului tronson modernizat al Pieţei Centrale. „Acolo vrem să aducem căldura până la venirea următorului sezon rece. Dorim să avem măcar un prim modul încălzit”, a menţionat Lungu. Zilele trecute a fost dat în folosinţă şi cel de-al doilea tronson modernizat, la care s-a lucrat în primele două luni ale anului. Planul municipalităţii sucevene de a continua modernizarea pieţelor vizează anul acesta refacerea totală a Pieţei Agroalimentare Burdujeni, pentru care, în baza proiectului existent, s-a alocat în proiectul de buget pe 2016 suma de 2.356.960 de lei. Lucrările de transformare a Pieţei Burdujeni într-una modernă sunt estimate a fi finalizate în 24 de luni, conform proiectului, dar conducerea primăriei Suceava speră ca acestea să fie efectuate până la finele anului în curs.
„Adoptă un ţăran”
Marian Andronache, candidatul P.M.P. sau M.P. (încă nu se știe…) pentru funcția de primar al municipiului Suceava, consideră că „producătorii locali trebuie încurajați! Cele mai bune mese din piețe trebuie să le aparțină, cu taxe reduse sau chiar gratuit. Încurajez deschiderea de magazine mici cu produse locale 100% !”
În argumentare, Marian Andronache, candidatul P.M.P. sau M.P. (încă nu se știe…) vine cu un articol din „Vocea Transilvaniei” care zice așa: „Campanie inedită pornită de o asociaţie din Braşov. Iniţiativa «Adoptă un ţăran» face apel la locuitorii oraşelor să achiziţioneze produse tradiţionale de la micii producători din mediul rural. «Dragă orășeanule, găsește țăranul potrivit din jurul urbei de baștină și adoptă-l! Cumpără ce ai nevoie de la el! Țăranii chiar pot hrăni bine România!»”. Pentru început, campania se va concentra doar pe câteva oraşe, este vorba despre Braşov, Buzău, Covasna, Bucureşti, Sibiu şi Prahova. Aici vor fi identificaţi producătorii locali iar povestea lor va fi făcută publică pe reţeaua de socializare a campaniei, împreună cu un scurt filmuleţ care va prezenta produsele pe care respectivul producător le are spre vânzare, iar postările vor include şi datele de contact ale acestuia. Locuitorii oraşelor sunt îndemnaţi să îşi aleagă unul dintre producătorii locali din regiune şi să achiziţioneze de la acesta săptămânal sau lunar, în funcţie de ofertă, produsele pregătite acasă. Iniţiativa nu îşi propune doar să îi ajute pe cei care acum trăiesc din agricultura de subzistenţă, ci şi să contribuie la promovarea valorilor şi tradiţiilor româneşti. Campania asta interesantă și sperăm noi eficientă în relansarea producătorilor locali pe/în piețe nu se desfășoară și la Suceava. Și atunci Andronache ce „gogoși” vinde ? Sau poate candidează Andronache la… Sibiu ?
Lasa un raspuns