Educația prin intermediul poveștilor este eficientă îndeosebi la vârstele mici, deoarece copiii au capacitatea de a se identifica cu personajul principal și, astfel, să își satisfacă propriile nevoi, să găsească soluții la problemele cu care aceștia se confruntă. Cu toate acestea, povestea poate fi utilizată la orice vârstă, printr-o adaptare la particularitățile ascultătorului / ascultătorilor, reușind să transmită „altfel“, un mesaj complex, subtil și util, în același timp.
Altfel spus, poveștile nu au vârstă și creează, cu ușurință, „punți afective” între cei mari și cei mici, invită la reflecție, activează mecanismele subconștientului astfel încât cei implicați să găsească răspunsurile dorite, să accepte realități mai puțin dezirabile și să se adapteze acestora.
Acest workshop va ajuta cadrele didactice și studenții să descopere noi modalități de comunicare intergenerațională, noi valențe ale poveștilor, cât și alte modalități de utilizare a acestora pentru a rezolva diverse situații problematice cu care se confruntă în plan personal și profesional. În acest context, intervențiile unui cadru didactic universitar – Monica Turturean, ale unui psiholog clinician – Ionela Tudor și ale unui profesor consilier școlar – Liliana Lazăr (Măzărianu) vor ajuta la tratarea poveștilor atât din perspectivă educațională, cât și din perspectivă terapeutică, conducând la o imagine completă în legătură cu rolul și funcțiile poveștilor terapeutice în contextual învățării intergeneraționale.
Lasa un raspuns