Poliţiştii specializaţi în combaterea criminalităţii organizate şi procurorii DIICOT au destructurat o grupare specializată în evaziune fiscală şi spălare de bani. În acest sens, în această dimineaţă sunt puse în executare 167 de autorizaţii de percheziţii domiciliare în 14 judeţe şi în municipiul Bucureşti.

La data de 27 mai, poliţiştii B.C.C.O. Suceava, sub coordonarea procurorilor DIICOT – S.T. Suceava, desfăşoară o amplă acţiune, fiind în derulare 167 de percheziţii domiciliare. Dintre acestea, 1 se desfășoară pe raza municipiului Bucureşti, 74 pe raza județului Suceava, 14 în Botoşani, Bacău – 1, Dâmboviţa – 11, Neamţ – 4, Timiş – 3, Vrancea – 1, Braşov – 27, Mureş – 1, Galaţi – 2, Vâlcea – 1, Ilfov – 1, Iaşi – 24, Olt – 2. De asemenea, urmează a fi puse în executare 110 mandate de aducere.

La acţiune participă şi poliţişti din cadrul B.C.C.O. Bucureşti, B.C.C.O Bacău, B.C.C.O Timişoara, B.C.C.O Braşov, BCCO Ploieşti, BCCO Galaţi, BCCO Piteşti, BCCO Iaşi, BCCO Mureş, I.P.J. Suceava – S.A.S, IPJ Botoşani – S.A.S. şi jandarmi din cadrul I.J.J. Suceava, I.J.J. Botoşani şi Gruparea Mobilă de Jandarmi Bacău. În total, în acţiune sunt angrenaţi peste 415 poliţişti şi peste 350 de jandarmi.

Pe parcursul cercetărilor, s-a beneficiat de suportul de specialitate al Direcţiei de Operaţiuni Speciale – I.G.P.R., S.R.I. şi D.I.P.I.. Persoanele pe numele cărora au fost emise mandatele de aducere urmează a fi conduse la sediul D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Suceava, în vederea audierilor şi dispunerii unor eventuale măsuri preventive.

În fapt, începând cu luna  iunie 2012, poliţişti din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalitătii Organizate Suceava, sub coordonarea D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Suceava, efectuează cercetări faţă de 118 persoane fizice şi 39 de persoane juridice, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de iniţiere, constituire, sprijinire şi aderare a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală şi spălare de bani.

Din investigaţii a reieşit faptul că pe raza judeţului Suceava s-a constituit un grup infracţional organizat, cu ramificaţii pe aproape întreg teritoriul ţării, având drept scop sustragerea de la plata obligaţiilor fiscale datorate bugetului centralizat al statului, prin înregistrarea în evidenţele contabile a unor facturi care nu au la bază operaţiuni reale, ori evidenţierea altor operaţiuni fictive, având ca rezultat diminuarea bazei impozabile şi însuşirea în mod ilegal a sumelor de bani provenite din aceste activităţi. Principalii exponenţi ai grupului infracţional ar fi şase tineri din judeţul Suceava, cu vârstele cuprinse între 20 și 25 de ani.

În urma verificărilor şi investigaţiilor efectuate a rezultat faptul că la grupul infracţional menţionat mai sus, ar fi aderat şi un bărbat de 42 ani, din oraşul Bucecea, judeţul Botoşani, care cu ajutorul unui bărbat de 32 ani din Bacău, ar fi preluat societăţi comerciale atât de pe raza judeţului Suceava, cât şi din ţară, ultimul fiind desemnat asociat şi administrator al societăţilor comerciale preluate.

Ulterior, aceste societăţi comerciale ar fi fost puse la dispoziţia liderului grupului infracţional organizat, care le-ar fi introdus într-un circuit financiar fraudulos, în sensul că în numele acestor societăţi comerciale, care efectuau operaţiuni în principal cu materiale de construcţii, s-ar fi emis facturi fiscale fictive având ca beneficiari diverse firme din judeţele Suceava, Botoşani, Bacău, Dâmboviţa, Neamţ, Timiş, Vrancea, Braşov, Mureş, Galaţi, Vâlcea, Ilfov, Iaşi, Olt şi a municipiului Bucureşti, societăţi care în baza facturilor menţionate mai sus, ar fi colectat TVA – ul aferent tranzacţiilor fictive şi şi-ar fi diminuat profitul obţinut în urma activităţii comerciale desfăşurate.

Astfel, prin activităţile infracţionale desfăşurate de membrii grupului infracţional, bugetul consolidat al statului ar fi fost grav prejudiciat, prin neachitarea TVA-ului de plată şi a impozitului pe profit, unele din aceste societăţi beneficiind chiar de rambursări ilegale de TVA de la bugetul de stat. Membrii grupului sunt suspectaţi că intrau în contact direct cu administratori de societăţi comerciale interesaţi în a-şi diminua baza impozabilă, iar prin intermediul societăţilor comerciale pe care le deţineau sau le controlau, efectuau vânzări fictive de bunuri către aceste societăţi comerciale „recrutate”. Astfel, erau emise facturi fictive pentru marfa inexistentă în realitate, pe care societăţile beneficiare le introduceau în contabilitate. Pentru a se da o legitimitate şi o aparenţă de legalitate tranzacţiilor comerciale efectuate, membrii grupării ar fi oferit administratorilor societăţilor comerciale „recrutate” sume de bani, reprezentând contravaloarea mărfii „livrate”, pentru ca aceştia să facă viramente bancare către societăţile emitente ale facturilor fiscale fictive.

Ulterior, membrii grupului infracţional organizat sunt bănuiţi că retrăgeau aceste sume de bani, beneficiind din partea societăţilor comerciale evazioniste de un comision, reprezentat de o cotă parte din suma cu care a fost prejudiciat bugetul de stat.

După o perioadă în care firmele controlate de membrii grupului nu achitau la bugetul de stat TVA-ul colectat şi impozitul pe profit aferent acestor tranzacţii, aceştia ar fi cesionat societăţile comerciale în cauză, firme care după câteva luni intrau în faliment.

Astfel, se bănuieşte că transferurile succesive de bani, efectuate din conturile societăţilor „recrutate” prin conturile societăţilor controlate de membrii grupului infracţional organizat, au avut ca scop spălarea sumelor de bani provenite din evaziune fiscală, pentru ca în final sumele iniţiale să se întoarcă la beneficiarii facturilor fictive, fiind diminuate doar de comisioanele bancare aferente operaţiunilor efectuate şi comisioanele plătite membrilor grupului care au sprijinit realizarea acestor activităţi infracţionale.

Prejudiciul adus bugetului de stat, estimat doar până în această fază a cercetărilor, ar fi de 9.800.000 de euro, însă urmează a fi calculat şi completat în urma verificărilor financiar contabile ce se vor efectua în cauză.

În urma probatoriului administrat, în cauză s-a dispus începerea urmăririi penale faţă de 118 persoane fizice şi 39 de persoane juridice, suspectate de comiterea infracţiunilor mai sus menţionate.

Cercetările sunt continuate în vederea stabilirii întregii activităţi infracţionale, identificării şi tragerii la răspundere penală a tuturor participanţilor.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.