Capătul sud al pistei este zona în care s-a montat un sistem ILS, de către Romatsa, în cadrul proiectului de dezvoltare. Acesta este un sistem de dirijare pentru aeronave la sol în condiții meteo dificile. Sistemul conține două componente importante în partea de sud și partea de nord a pistei. În partea de sud se află partea de senzori, de emisie–recepție, de interpretare a datelor pentru aterizarea avioanelor, iar in partea de nord se va da diferența pe ax, pe orizontală, stânga-dreapta față de axul pistei.
În condiții meteo dificile, acest sistem ILS este important pentru aeroport mai ales pe timp de sfârșit de toamnă, iarnă și început de primăvară, deoarece Suceava este o zonă cu foarte multă ceață, iar uneori este foarte dificil ca avioanele să aterizeze.
„Fără acest sistem, trebuia să avem o condiție meteo minimă de 1.200 metri vizibilitate pe orizontală și de 60 metri pe verticală. Având montat acest sistem ILS modern, delimitările devin mai mici. Asta înseamnă că putem ateriza la Suceava și în condiții în care vizibilitatea pe orizontală este de 350 metri, iar pe verticală, de 30 metri. E un sistem foarte modern, regăsit pe aeroporturi din toată lumea, care ne va asigura să deservim aeronave și în condiții meteo dificile”, a declarat Cătălin Nechifor.
În sezonul de iarnă 2012-2013, cât și cel din 2013-2014, în timpul în care s-au operat zboruri pe aeroportul din Suceava, au avut loc multe curse ratate, iar unele curse au fost anulate din cauza fenomenului de ceață.
„Au fost companii care nu au riscat să vină cu avioanele pe aeroport, iar dacă veneau, pilotul decidea de foarte multe ori că e mai bine pentru pasageri să se întoarcă. În această perioadă
acest sistem este finalizat. Ceea ce e important în viitorul apropiat este calibrarea sistemului ILS, ce se va realiza de către organismele de stat care dirijează și gestionează partea aeronautică. Începând cu 23 iunie, sistemul va fi operațional și va fi pregătit pentru condițiile meteo nefavorabile”, a menționat președintele CJ Suceava.
În partea de sud a pistei se măsoară și se transmite coordonarea pe coborâre pe pantă, iar in partea de nord se dă practic diferența pe ax, pe orizontală, stânga-dreapta față de axul pistei.
Atunci când avionul va ateriza în condiții de ceață, pilotul nu va vedea pista și nici balizajul, însă se va putea baza aproape exclusiv pe sistemele electronice care sunt ale ILS și care vor fi în măsură să poată pune avionul pe axul pistei pentru ca aterizarea să fie sigură.
„În partea de nord a pistei există un sistem care lucrează în coordonare cu capătul sudic, deoarece către avion pleacă informația complexă, precum panta și direcția. Pe aeronave există un sistem electronic care decodifică, citește și îi dă pilotului informațiile necesare pentru ca aterizarea să se realizeze în condiții de siguranță”, a concluzionat Nechifor.
Acesta susține că Aeroportul „Ștefan cel Mare” va fi cel mai bine dotat aeroport din România cu proceduri de aterizare, evident, după finalizarea calibrării ce va avea loc pe 23 iunie.
Directorul aeroportului din Suceava, Ioan Măriuța, a precizat că procedurile și publicarea acesteia durează. Însă, a primit asigurarea din partea Romatsa că până la data de 23 iunie vor fi publicate și utilizate de către piloți.
Hală începută de anul trecut, cu termen de finalizare la sfârșitul anului 2015, realizată în proporție de 40%
Daniel Dascălu, directorul tehnic al firmei de construcții care operează pe aeroportul Suceava, a menționat că hangarul aeroportului va cuprinde garaje pentru toate echipamentele, o sală de pregătire pentru agenții de salvare aeroportuară, cu grupuri sanitare și cu un mic atelier mecanic pentru mentenanță și mici reparații, pentru a putea deservi în siguranță toate aeronavele care vin la Suceava.
Cătălin Nechifor a dorit să reamintească faptul că de anul trecut s-a aprobat partea financiară, iar aceste investiții sunt realizate din buget, mai exact din transferul de la Consiliul Județean către Regia Autonomă. Valoarea halei este peste 930.000 de euro.
O altă investiție, de peste 530.000 de euro, este în sistemul rutier care se construiește acum, aceasta fiind o zonă de siguranță de securitate aeroportuară. În această sumă sunt incluse și drumurile de acces și cele perimetrale.
Ioan Măriuța, a menționat că proiectul cuprinde tot ce reprezintă alei interioare, însă sunt și trei obiective majore: un punct de control-acces al persoanelor și autovehiculelor care vor intra la platforma de îmbarcare-debarcare; accesul în incintă, care începe de la poartă, unde se execută în prezent lucrări de optimizare a spațiilor existente, până la parcări separate pentru taxiuri, autocare; dotarea parcărilor cu bariere și automate de taxare, deoarece acestea pot reprezenta o sursă de venit importantă.
Din 18 iunie, pe aeroportul „Ștefan cel Mare” din Suceava se va demara cooperarea cu charter-ul de vară spre zona Antalya, iar din 19 august se va intra în frecvența de 4 cursuri săptămânale spre Londra.
Până la sfârșitul anului, conducerea aeroportului, cât și Cătălin Nechifor, doresc ca de pe aeroportul din Suceava să se realizeze curse spre Italia, în Roma, Milano sau Torino, spre Spania, în Barcelona și spre Belgia, în Bruxelles.
De la începutul lunii martie, anul acesta, cursele regulate spre București au un grad de încărcare de 76%.
Lasa un raspuns