O nouă situație paradoxală nemulțumește universitățile românești în aceste zile. Este vorba despre prezentarea spre dezbatere, prin consultare publică, a Ghidului privind „Proiecte de investiții pentru instituții publice CD / universități”. Se constată că una dintre prevederile acestui Ghid blochează accesarea fondurilor de dezvoltare, interzicând accesul universităților centrate pe educație la acestea.
Nu înțelegem logica în care acționează, și prin acest document, ANCS-ul împreună cu MECS, atăta timp cât se clamează, desigur populist, că învățământul are nevoie de investiții, că nu avem bani suficienți, că în politicile de educație primează interesul beneficiarilor, adică, în cazul nostru, al studenților.
A bloca dreptul de a depune un dosar de proiect de finanțare pentru o universitate sau o categorie de universități reprezintă un grav act de discriminare, un atac direct la dreptul de dezvoltare, un gest flagrant de descurajare a calității în învățămăntul academic, toate acestea rămânând doar o literă moartă în „documente programatice”, lipsite de sens și conținut.
În același timp, pe principiul depolitizării sistemului de educație, mă delimitez de orice încercare de dobândire de capital politic, prin atitudini și declarații, pornind de la această nouă problemă a sistemului de educație, care sper să nu se transforme într-o nouă suferință a studenților noștri.
Am certitudinea că universitățile vor găsi modalitatea de a convinge legat de justețea cauzei lor. Să luăm doar exemplul recent al subiectului „ora de religie” care a mobilizat, prin dezbateri și soluții democratice, energii ce au condus la o rezolvare națională, în interesul direct al copiilor, a unei situații ce necesita o reglementare în sistem.
Lasa un raspuns